Avatar billede jalle Nybegynder
14. december 2000 - 15:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til ftp

Jeg har prøvet at sætte en ftp-server op til i første omgang at virke internt.

Jeg kommer så langt, at jeg skriver ftp://server i browseren og den kommer frem med et logon billede. Længere kan jeg ikke komme, for den vil ikke accepterer brugernavn eller kodeord.

Hvordan retter jeg dette???
Avatar billede okay Nybegynder
14. december 2000 - 15:23 #1
du skrive følgende i din browser.

ftp.servernavn.dk" target="_blank">ftp://brugernavn:kodeord@ftp.servernavn.dk
Avatar billede breum Nybegynder
14. december 2000 - 15:37 #2
+ du kan ikke ftp som root, så du skal have oprettet mindst en bruger

prøv iøvrigt at lade være med at bruge browser i første omgang.

skriv istedet i prompten
ftp localhost

Avatar billede jalle Nybegynder
14. december 2000 - 15:44 #3
Det er hjælper ikke noget selvom jeg bruger prompten... Det er som om at den nægter adgang for den bruger jeg bruger.
Avatar billede kimsom Nybegynder
14. december 2000 - 15:57 #4
Er det en NT, 2000 eller UNIX server
Avatar billede jalle Nybegynder
14. december 2000 - 16:00 #5
Min ftp server er på en linux maskine.
Avatar billede kimsom Nybegynder
14. december 2000 - 16:02 #6
Og brugeren er oprettet på Linux maskinen? Med et lovligt home bib?
Avatar billede jalle Nybegynder
14. december 2000 - 16:06 #7
Ja, brugeren er oprettet og har sit eget bibliotek.
Avatar billede jalle Nybegynder
27. december 2000 - 21:10 #8
Efter at have geninstalleret min maskine har jeg fået det til at virke.