Avatar billede frost11 Nybegynder
06. august 2003 - 08:05 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

batterier til digital kamera

hej jeg har et kodak dx4330 digital kamera, og vil snarest investere i et sæt genopladelige batterier og oplader, men hvilke batterier skal jeg vælge når jeg læser rundt om på nettet bliver der anbefalet batterier på min 2000 mAp, er det sådan at jo flere mAp et batteri jo længere tid er der strøm på det eller ?
jeg har kigget på flere batterier på 2000 mAp og enkelte på 2100 der er en del forskel på prisen, har kvalitet noget at sige i den her sammenhæng ?
Avatar billede lrd Nybegynder
06. august 2003 - 08:15 #1
Avatar billede lrd Nybegynder
06. august 2003 - 08:15 #2
Avatar billede Beach Mester
06. august 2003 - 08:24 #3
Jeg har prøvet nogle stykker af dem som man aldrig har hørt navnet på, og har ikke haft det store held med dem.
Sidst jeg skulle på indkøb så rev jeg mig noget i hårdet og købte Varta 5706 som er et Nikkel-Hydride batteri på 1900 mAh. De har godt nok været gode:-)
De er godt nok lige kommet i 2100 mAh så det skal det være næste gang:
http://www.varta-consumer.dk/produkter/index.php?n=1&content=genopladelige.html

Det som du som tommelfingerregl skal gå efter er i første omgang at få så mange mAh som det er muligt da det er betegnelsen for hvor længe der vil være power på batteriet. Derefter vil jeg ikke anbefale dig at købe no-name mærkerne da de i hvert tilfælde i mine tilfælde ikke lever op til det de skriver.

Nikkel Metal-Hydrid batterierne kan tåle at blive ladet før de er helt tomme.
Nikkel Metal-Hydrid batterierne kan ikke oplades lige så mange gange som --->
Nikkel Cadmium batterierne kan ikke tåle (i længden) at blive ladet op før de er helt tomme.
Nikkel Cadmium batterierne kan oplades flere gange end Nikkel Metal-Hydrid batterierne.

//Beach
Avatar billede lrd Nybegynder
06. august 2003 - 08:26 #4
Avatar billede jensendk Nybegynder
06. august 2003 - 09:49 #5
En ikke uvæsentlig forskel, NiCd batterier har en stejlere faldkurve end NiMH har, til kameraer betyder det ikke helt så meget, som f.eks pda'er, men er vrd at  huske..

Jeg køber altid Panasonic's Pro batterier online, de virker og holder hvad de lover.
Avatar billede Beach Mester
06. august 2003 - 19:48 #6
En anden ting som også lige med nu når vi er i gang...
Begge tyber af batterier skal oplades og bruges 3-4 gange før de virker optimalt. Samtidig så er der ikke nogle af typerne der er spec. glade for kulde. Så skal du bruge dem under frostgrader så hav altid et par alm. batterier med som backup. Har selv oplevet det mange gange på mine skiferier at de går døde. Når de bliver varme igen så kommer der igen spænding på batterierne:-)

//Beach