Avatar billede smask Nybegynder
06. august 2003 - 00:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Isolering af objekt ?

Hej,

Er der nogen som kan give mig et fif, når det handler om isolering af et object ?

Hvis man f.eks. skal have "skåret" en person ud fra et billede med baggrund.. Hvordan gøres det nemmest ?

Jeg plejer bruge "masker", men det tar så mega langt tid hver gang.

Jeg arbejder i Paint shop pro og photo shop..

Nogen som kan hjælpe ? :-)
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
06. august 2003 - 03:03 #1
"Polygonal Lasso Tool" i Photoshop virker fortrinligt for mig.
Hvis man lige får håndelaget, kan man gøre det ret præcist og i høj hastighed.
Avatar billede alundsgaard Nybegynder
06. august 2003 - 12:39 #2
man kan også bruge den magnetiske lasso i photoshop, hvis der er en vis forskel mellem forbrund og baggrund. Den er nem til at få det grove, hvis forgrund og baggrund er meget ens.
Normalt bruger jeg den og så zoomer jeg ind og tilføjer/fjerner derefter manuelt med det almindelige markeringsværktøj
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
06. august 2003 - 15:25 #3