Avatar billede pennywise Nybegynder
05. august 2003 - 11:33 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

automatisk printer tilkobling

Jeg står med det problem der hedder at jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal sætte mine printere op i mit AD. Så jeg kan bestemme hvilke brugere der skal have hvilke printere.

tak på forhånd :)
Avatar billede riversen Nybegynder
05. august 2003 - 11:36 #1
du kan gøre det via loginscript.

kig på www.kixtart.org
her er et eksempel
http://privat.riversen.dk/kixtart.kix
Avatar billede pennywise Nybegynder
05. august 2003 - 12:37 #2
er det en bat eller en cmd fil?
Avatar billede riversen Nybegynder
05. august 2003 - 12:40 #3
du skal lave en bat fil hvor du kalder kixtart programmet, men det står forklaret i manualen. Dvx kix32.exe skal ligge i netlogon sharet sammen med kix filen
Avatar billede riversen Nybegynder
05. august 2003 - 12:40 #4
altså du laver en bat fil der ser sådan ud:

kix32.exe kixtart.kix

og i kixtart.kix smider du så alt koden
Avatar billede pennywise Nybegynder
12. august 2003 - 11:30 #5
tak for det riversen nu virker printer tilkoblingen.

men mit væste problem er så at vi både køre win98 og winXP her, og i scriptet har vi også nogle netværksdrev som skal tilsluttes. I winXP for brugerne sine drev tilsluttet, men når man så går over og logger på en win98 maskine for man ingen drev tilsluttet. :(
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2003 - 11:47 #6
printertilkoblingen virker ikke i ikke winnt-baserede maskiner, men tilkobling af drev burde altså virke, så tror ikke problemet ligger i scriptet med mindre du har lavet nogle rettelser.

SHELL "net use f: \\server\brugere" svarer 100% til at du fx går ud i dos og skriver net use f: \\server\brugere, hvilket jo virker.

du kan evt. lige lægge en kopi
Avatar billede pennywise Nybegynder
12. august 2003 - 12:33 #7
net use h: \\alfa1000\elevopgaver
net use m: /home
net use n: \\z3\fls
net use p: \\axapta\keypro
net time \\z1 /set /y

sådan ser vores logon script ud. Når vi logger på nt-baserede maskiner er der ingen problmer med at få drevene på, men så snart vi forsøger på en win98 maskine for vi ingen drev at se.
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2003 - 12:49 #8
det skulle være rigtigt nok, så jeg ved ikke hvad problemet skyldes.
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2003 - 12:50 #9
du kan jo prøve manuelt og se om du får noget ud af det
Avatar billede pennywise Nybegynder
12. august 2003 - 12:51 #10
ja det virker meget underligt alt sammen det kan ikke være noget med nogle bruger politikker?
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2003 - 12:53 #11
jeg har kun kørt med winnt systemer på et w2k server netværk...troede ikke politikker på serveren slog i gennem på win9x klienter
Avatar billede pennywise Nybegynder
12. august 2003 - 13:27 #12
vi har fundet ud af det ikke har noget med politikker på OU, men det ville også have været underligt!

vi har lagt en bat fil på win98 skrivebordene, som køre en bat fil med de samme cmd's som i logon scripte. Hvis brugerne køre denne fil kommer netværksdrevene på, strange?
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2003 - 13:30 #13
ja...virkelig underligt...udskriver den nogen fejl i prompten når login-scriptet køres ved logon
Avatar billede pennywise Nybegynder
12. august 2003 - 13:32 #14
den når lige og køre den første linje i logon scriptet, efter den har gjort det lukket scriptet og går vidre ind i win98.
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2003 - 13:33 #15
ja, men sæt en pause ind
Avatar billede panduro Nybegynder
12. august 2003 - 13:43 #16
Er du sikker på at man kan benytte parameteren '/home' i Win98? Win98 er jo ikke medlem af domænet...
Har du prøvet riversens forslag om at køre bat-filen i hånden?
Avatar billede pennywise Nybegynder
12. august 2003 - 15:13 #17
Nu er jeg blevet lidt klogere på problemet. Det ser ud som om at problemet ligger
i at hver klasse har sin .bat fil, der caller en fælles fil som hedder alle.bat

i klasse filen har jeg skrevet call alle.bat, men det lader det ikke til at win98 maskiner
kan finde ud af.

grunden til at der er lavet en bat fil til hver klasse er at det, det gør det muligt at lave et fælles drev til klassen.
Nogle der kan give mig en grun til at den ikke kan finde ud af og call alle.bat?
Avatar billede pennywise Nybegynder
26. august 2003 - 09:55 #18
tak for hjælpen ;)