Avatar billede usc Nybegynder
04. august 2003 - 15:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Optage fra computer til kamera

Jeg er ved at lave en testfilm optaget i et spil. Jeg hiver video fra mit grafikkorts s-video stik og optager op et sony DP100 kamera. Når der er bevægelse i billedet så opstår der striber i det der bevæger sig. Det ligner scanlines men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det. Har fået et forslag om at ændre htz setting på skærmen, men ved ikke hvad jeg skal ændre det til. Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede geronimo Nybegynder
04. august 2003 - 16:52 #1
TV-out skulle gerne automatisk være i en passende refreshrate...

Du kan prøve at brænde filmen ud på en CD (CD-RW evt.), som VCD eller SVCD og så spille den i en DVD afspiller! Og optage den over på video eller hvad du lyster den vej igennem...
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
04. august 2003 - 19:51 #2
Det er ikke refresh raten det er galt med det er måden som TV'et er bygget op på, det er en lettere indviklet process, men det stammer tilbage fra dengang fjernsynet blev opfundet, da man ikke kunne få fosforet (Mener det var fosfer der blev brugt) til at reagere hurtigt nok. I Danmark eller andre Europæiske lande svinger strømen med 50HZ så FPS'ene var nødt til at kunne dele 50 eller kunne deles med 50 da de skulle synkroniseres med strømmen.

Da man kun kunne få det til at køle af igen så fjernsynet kunne vise 25 billeder, så man fandt på at lave 50 halv billeder da øjet alligevel ikke opfanger "Fejlen" så kunne man så presse flere FPS ud igennem fjernsynet. Det splitter desværrer vores oplevelser med fjernsyn på computeren.

Men mit forslag er at sætte FPS'en i spillet til 25 få at tvinge den til ikke at blive højere, for så vil hver linje være 1/25 del af et sekund og derfor vil du ikke få disse problemer (har selv testet med Q3 og CS).
Avatar billede usc Nybegynder
05. august 2003 - 09:17 #3
hmm....foxskywalker det lyder som op du har fat i noget der, vil teste det i aften :o)
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
08. august 2003 - 20:46 #4
Det er nogle pænt lange aftener du har :D
Avatar billede usc Nybegynder
11. august 2003 - 09:52 #5
Foxskyealker det virkerede. Kan du ikke lægge din komentar som et svar, ellers kan jeg ikke give dig point ;o)
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
15. august 2003 - 10:11 #6
Oki :D