Avatar billede vejlefyren Nybegynder
04. august 2003 - 09:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

sqwebmail problem

Hejsa

Jeg kører med en qmail server, hvor jeg har installeret qmailadmin, samt sqwebmail.

Jeg kan godt logge ind på qmailadmin med postmaster kontoen, men jeg kan ikke gøre det på sqwebmail.

Det har virket, men efter at jeg har genstartet serveren, har jeg problemet.

Håner der er nogen som kan hjælpe
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. august 2003 - 09:32 #1
tag og få lukket eller fulgt op på dine åbne spm .. du har efterhånden en masse åbne.
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. august 2003 - 10:00 #2
hvilken fejl får du tilbage når du prøver at logge ind.
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
04. august 2003 - 10:02 #3
INVALID USER ID OR PASSWORD
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. august 2003 - 10:03 #4
bruger du virtuelle domains ?
hvis ja log ind med: user@domain.com
hvis ikke kan du bare bruge: user
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
04. august 2003 - 10:05 #5
jeg logger ind med eks: postmaster@52.dk
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. august 2003 - 10:18 #6
jeg kan ikke komme med noget specifikt .. men du burde kigge på
http://www.firstpr.com.au/web-mail/SqWebMail/sqdocs/sqwebmail-INSTALL.html
omkring Available authentication modules
da det nok er der problemet ligger

min egen er sat op på denne måde
"./configure --with-cachedir=/var/run/sqwebmail --enable-webpass=vpopmail --with-module=authvchkpw --enable-https --enable-logincache --enable-imagedir=$datadir/webmail --without-authdaemon ..
(freebsd toaster http://matt.simerson.net/computing/mail/toaster/)

men det er nok ikke samme setup du har så du må selv lige kigge lidt nærmere på det.
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
04. august 2003 - 10:19 #7
det har jo kørt :)så det burde jo ikke have noget med installationen og gøre
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. august 2003 - 10:20 #8
næ det er rigtigt nok .. men har du instaleret/opgraderet andet siden ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. august 2003 - 10:22 #9
og hvilket authentication module bruger du ?
det kunne feks være du brugte authdaemond og den ikke var started efter boot ..
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
04. august 2003 - 10:41 #10
jeg bruger authdaemond men hvis den ikke kørte så burde jeg da ikke kunne logge mig på qmail admin eller ??
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
04. august 2003 - 10:43 #11
loadet >> Du havde sgu ret det var authdaemond der ikke var startet... Svar lige så du kan få point ! :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. august 2003 - 10:44 #12
ok =) svar