Avatar billede lazz1 Nybegynder
03. august 2003 - 21:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Pedal til COM-port

Jeg har fået lagt mit spørgsmål i den forkerte kategori... men se her:

http://www.eksperten.dk/spm/383254
Avatar billede krallecs Nybegynder
03. august 2003 - 22:00 #1
ej ikke muligt da du heller ikk kan få en pedal til en guitar
Avatar billede lazz1 Nybegynder
03. august 2003 - 22:07 #2
HEY! læs lige spørgsmålet... pedalen skal ikke forbindes til guitaren! der er effekter på computeren, guitaren er sat til line-in i lydkortet! -Det er effekterne i computeren der skal skiftes mellem!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. august 2003 - 23:12 #3
lazz1 >> Læg et svar her og accepter det for at lukke dette spørgsmål. Dit andet spørgsmål skal nok få fuld opmærksomhed alligevel.
Avatar billede scb Praktikant
04. august 2003 - 07:34 #4
Du kan sagtens koble en eller to kontakter (pedaler) på en standard com port uden at skulle have nogen elektronik imellem.
Det kan også lade sig gøre at aflæse com porten via f.eks et hjemmelavet Visual Basic program.
Men hvis det er et eller andet standard program du bruger i dag, er det ikke sikkert at det accepterer andre indput end fra tastaturet.
-SCB
Avatar billede lazz1 Nybegynder
04. august 2003 - 20:29 #5
Det tror jeg du har ret i SCB, men så burde man vel kunne få kontaktens signal til at blive lavet om til et tastetryk via et VB program?!
-Hvad skal jeg bruge for at bygge et sådan system?
Avatar billede lazz1 Nybegynder
19. februar 2004 - 21:23 #6
jeg har lånt et input/output kort på min skole, nu må jeg så liiige se om jeg kan ordne det...