Avatar billede c0d3r Nybegynder
03. august 2003 - 17:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvad betyder det her?

"va te faire fautre"

en af mine venner spørger ved ik vilket sprog det er men er der nogen der ved hvad det betyder?
Avatar billede jonas_m Nybegynder
03. august 2003 - 17:54 #1
va te faire = Vil gøre dig, eller noget i den stil - på fransk.. Skulle dog ikke mene at "fautre" betyder noget på fransk, er du sikker på at det staves sådan?
Avatar billede nmh Nybegynder
03. august 2003 - 17:58 #2
lad gå med at du laver fejl?

(men fautre burde så være faute)
Det er mange år siden jeg har læret fransk!
Avatar billede running_fast Nybegynder
03. august 2003 - 17:58 #3
det betyder "vil faa dig til at begaa en fejltagelse"
Avatar billede running_fast Nybegynder
03. august 2003 - 18:09 #4
rettelse : "vil faa dig til at begaa fejl" - havde det vaeret "bestemt én fejl" skulle der havde vaeret et 'une' > "va te faire une faute"
Avatar billede c0d3r Nybegynder
03. august 2003 - 18:12 #5
TAK !! husk at oprette som svar ik kommenter ellers kan du ik få point :)
Avatar billede running_fast Nybegynder
03. august 2003 - 18:13 #6
svar ;)