Avatar billede olegt Nybegynder
03. august 2003 - 12:48 Der er 9 kommentarer

W2k "fryser når jeg kører virusscanning

Jeg har haft et problem med at W2k fryser igennem længere tid. Efter at have gennemgået alle de løsningsforslag jeg har fundet her på eksperten er jeg efterhånden nået frem til at det var min virusscanner, freware fra Grissoft, der var problemet. Min mistanke opstod da "frysningen" typisk opstod under scanning eller kort efter jeg havde kørt en scanning.

Jeg afinstallerede og kørte uden virusscanner i godt 2 uger og oplevede kun problemet et par gange med frysning.

Jeg har nu installeret Antivir - også freeware - kørt virisscanning 1 gang problemfrift, men i dag da den skulle køre den ugentlige scanning frøs PC'en igen. Jeg tror jeg prøvede 7 gange men ingen af gangene kunne jeg køre en fuldstændig scanning.

Når jeg skriver frysning mener totalt manglende forbindelse til PC. Der er kun en vej, sluk og tænd.

Er der nogen der kender problemet og har en løsning.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. august 2003 - 12:50 #1
mit bud er en defekt ramkreds. lån en ramblok af en ven og test det med den.
Avatar billede riversen Nybegynder
03. august 2003 - 12:52 #2
Har du kigget efter noget i logbogen
Avatar billede olegt Nybegynder
03. august 2003 - 12:53 #3
Har fået udskiftet rammen en gang da den forige var defekt. Div. ramtestere siger at denne blok skulle være "perfekt"
Avatar billede olegt Nybegynder
03. august 2003 - 12:55 #4
Har kigget i logbøger. Intet usædvanligt at bemærke.
Avatar billede riversen Nybegynder
03. august 2003 - 12:57 #5
alle drivere opdateret? specielt har jeg været ude for netkort kan drille
Avatar billede riversen Nybegynder
03. august 2003 - 12:57 #6
ellers ikke flere forslag herfra
Avatar billede olegt Nybegynder
03. august 2003 - 13:00 #7
Alle drivere er opdateret. Det var bl.a. et af de råd jeg fulgte ved min tidligere søgning. IRQ er også gennemgået.
Avatar billede cdc Novice
03. august 2003 - 13:10 #8
Har du prøvet at scanne med http://housecall.trendmicro.com/ har selv oplevet problemerf som dette på nogle comp. da de havde noget bug som forhindrede at scanningen blev gennemført http://housecall.trendmicro.com/ er en online scanner. Kan måske være noget spam, se http://www.spywarefri.dk/
Avatar billede olegt Nybegynder
03. august 2003 - 13:35 #9
Har lige prøvet at køre Trends. Maskinen frøs endnu engang og jeg måtte bruge den stor knap. NB. kunne køre aonlinscannereren på virus112 her til formiddag "uden problemer".

Kører lige en tur i det gode vejr.