Avatar billede frituno Nybegynder
01. august 2003 - 15:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oppsett av Exchange

Hei!!
Skal sette opp en exchange server. Lurte da på hva jeg trenger i den anledning. Må jeg ha et domenet på nettet. Jeg har et domenet på fastname.no. Må jeg koble meg opp gjennom det domenet for og sette opp en exchange server? Eller er det bare og sette i gang? Må jeg ha fast ip også??
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2003 - 15:45 #1
du skal bede dem du har købt domænet af om at sætte mx-record til at pege på din eksterne ip. Derefter skal port 25 forwardes til den server du har stående på dit netværk. Så kører det helt af sig selv, hvis ellers du har styr på w2k server.
Avatar billede frituno Nybegynder
01. august 2003 - 19:08 #2
Har win 2000 ja!! Men må man ha kjøpt domene for og sette opp Exchamge server?
Og må jeg da ha fast ip? for øyeblikket har jeg dynamisk!!
Jeg har også en ruter, regner da at jeg må åpne port 25 der. Så skal jeg lage en forwarder i min DNS til port 25? eller gjøres det i exchange!!
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2003 - 19:36 #3
ja, du skal købe et domæne OG have fast ip. Og som sagt skal du fortælle dem du køber domænet hos, at de skal sætte mx-record til at pege på din ip.