Avatar billede kenzoo Nybegynder
01. august 2003 - 14:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bios går i stå med tilsluttet Mus til USB port

Hej!

Hvis jeg tilslutter min mus til USB porten (universal Port) før opstart indlæser computeren CPU,
tæller Ram, antallet af hardiske, herefter gå den i stå.

Hvis jeg tilslutter min mus via USB porten når Windows XP er startet op,
installeres musen og kan Musen uden problemer,
men når jeg genstarter computeren kan den kun indlæse CPU,antal ram,
hardiske, herefter går den i stå, uanset hvilken USB port jeg bruger?

Hvis jeg fjerne mit keyboard og sætte mus til, kan den heller ikke starte op.

Musen er Intellimouse Explorer 3.0 med USB stik.
Keyboard: Keytronic.
Motherboard: AUSUS CUSL2.
Bios er bruger den nyeste flash.
Driver: intel 82801BA/BAm USB universel værtscontroller - 2444/2442
Følger med Intel Application Accelerator.

I Bios er USB legacy support sat til Auto.
PS/2 mouse function control til Auto.

Hvis jeg bruge en adaptor til PS/2 porten installeres musen uden problemer.
Der genstartes uden problemer?

Hvad er problemet?

Mvh. Kenzoo
Avatar billede thill Nybegynder
02. august 2003 - 14:23 #1
Relationen til kopimaskiner er ikke helt åbenlys.... ;o)
Prøv evt at få startet din PC op, gå via enhedshåndteringen ind på egenskaberne for din(e)USB-rodhub(s). Sidste faneblad hedder Stømstyring, fjern alle flueben, luk computeren, tilslut din USB mus og boot. Det kunne måske løse dit problem.
Avatar billede kenzoo Nybegynder
02. august 2003 - 19:11 #2
Hej!

Hvordan spørgsmålet er end her er en gåde!

Nej! Løsningen er at trykke på Delete,under opstart for at få adgang til Bios, for derefter at finde(USB legacy support), der skal stå auto.
Markere den.
Trykke på F5.
Markere Yes.
Trykke enter.
Trykke på F10
Sige Yes til at gemme.
Problemet er løst.

Simpelt og let når man ved det og det er der ikke mange der gør.
har måtte stille spørgsmålet hos ASUS i USA.

Der var heller ikke nogen hos IT-doktoren der kunne svare på det, ej heller det firma jeg har købt musen hos.

Måske er der andre der kan få glæde af det. Hvem ved?

Mvh. kenzoo
God Sommer!
Avatar billede kenzoo Nybegynder
27. juli 2005 - 14:26 #3
Svar accepteret