Avatar billede victor44 Nybegynder
13. december 2000 - 12:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MS Publisher ændrer størelse af importerede billeder.

#¤%&&/%#%\"¤#\"
OK så kom jeg af med noget af dampen.

Jeg har gang i at lave nogle publisher dokumenter.
Hertil skal jeg bruge nogle billeder i enten .jpg eller .tif
Jeg har lavet billederne og de er gemt i den rigtige størrelse så jeg ikke skal resize dem inde i Publisher.
Men her kommer problemet :
Når jeg inserter et billede i Publisher laver den om på størrelsen så jeg bliver nødt til at resize, med de forringelser af billedet som det giver.
Hvordan får man Publisher til at indse at billedet er den størrelse som billedet er ???
Avatar billede prodic Mester
13. december 2000 - 14:31 #1
Alt efter hvordan du har lavet billedet i(du snakker om den rigtige størrelse, jeg går ud fra at det er i cm), så skal din opløsning være 72 dpi for at få den rigtige størrelse i Publisher.

Du har nok lavet billledet i 300 dpi, så går det nemlig helt galt for Publisher. Men lav billedet i 72 dpi, så passer størrelsen med den beregnede størrelse.

Det gjorde det ihvertfald i den lille hurtige test jeg lavede. Billedet i 300 dpi blev skalerert til 40.89 % for at kunne være på siden. I 100% gik det helt galt for 300 dpi-billedet, men 72 dpi billedet virkede som det skulle.

SÅ svaret må være at lave billedet til 72 dpi, det er den løsning jeg kunne forestille mig.
Avatar billede victor44 Nybegynder
13. december 2000 - 15:11 #2
Du har ret.
Så Publisher er ubrugeligt når der skal billeder ind med små detaljer.
Skønt spild af arbejde. #%¤&#%¤#\"!%\"#

Jeg finder et andet program at lave det her i.

Thanx.

Avatar billede prodic Mester
13. december 2000 - 15:33 #3
jeg kan anbefale Pagemaker, den har jeg selv brugt også med 300 dpi billeder. Der er resultat godt, og det bruges også at diverse trykkere.
Du kan hente en converter hos www.adobe.com der kan konvertere dit publisher dokument til pagemaker-formatet. Så er din opsætning noget nemmere at lave i pagemaker, da den laver det hele for dig. Bare et lille fif.
Tak for de mange point.
Avatar billede victor44 Nybegynder
13. december 2000 - 17:25 #4
Pointene er velfortjent. Jeg har sparet mange timer og mens jeg ventede på at nogen \'bed på\' kunne jeg jo lave noget andet :-)
Avatar billede prodic Mester
13. december 2000 - 18:47 #5
jamen så vil jeg da glæde mig over dem, de kære point. Held og lykke med det fremover.