Avatar billede electra Nybegynder
31. juli 2003 - 16:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Iframes i Open Direcories

..:: Goddaw ::..
Hvordan inkluderer man sit index på alle de underdokumenter der utvetydigt vil vises i et søgeresultat?

I kender det sikkert hvis i nogensinde har brugt Iframes. Man laver et feeeee layout på sin side, ikke mindst på sine I-frames; i ved, med finer fixeret baggrund og customized scrollbars. "Det ser sgu' godt ud", tænker man.

Idet man så tilmeldes med succes får tilmeldt sitet til en "open Directory", og søger på Google, vil siden så stå der: Undersiden "Profil" vil måske poppe op. Det vil så vise sig at det rent faktisk er det HTML doc du lavede specifikt til at passe i din Iframe. *tsk-tsk*, sukker man og er ved at græde over at se den fine baggrund <width="400" height="280"> blive tiled udover det hele til ukendelighed. Er der et simpelt script eller noget man kan bruge?
Avatar billede roenving Novice
31. juli 2003 - 16:27 #1
Avatar billede electra Nybegynder
31. juli 2003 - 16:37 #2
Og dette Javascript der rydder sig selv, kan inkludere en index-fil i samtlige undersider i en Open Directory. Det må du sgu' undskylde, men det kan jeg altså ikke se nogen pointe i.
Avatar billede electra Nybegynder
31. juli 2003 - 16:40 #3
HAHAHAHA!!! Så har jeg set lyset - det stod jo lige til venstre. Det kan alle jo se... eller hva'? Tak for'et. Det skulle jo løse det hele skulle man mene :D

/Electra
Avatar billede roenving Novice
31. juli 2003 - 16:42 #4
Kan du bruge det ?-)
Avatar billede electra Nybegynder
31. juli 2003 - 16:47 #5
Det skulle jeg mene - er først lige begyndt... men det ser ikke ud til at skulle indbyde til de helt store ændringer af den kode du har skrevet. Det ser faktisk meget lettere ud end jeg troede.

Kan jeg ikke få lortet til at du senere hen, håber jeg det er okay at jeg skriver: "Ved du hvad - det fatter jeg hat af"
Avatar billede roenving Novice
31. juli 2003 - 16:48 #6
-- stil du bare flere spørgsmål, når/hvis du har nogen '-)
Avatar billede roenving Novice
31. juli 2003 - 16:53 #7
-- og tak for points ;~}
Avatar billede electra Nybegynder
31. juli 2003 - 16:56 #8
Altså... nu skriver du "brugernavn" - jeg har egenligt aldrig lavet en side der havde et /brugernavn. Mener du at der skal stå navnet på undersiden dér.

Lad mig spørge på en anden måde. Efter at have implementeret din kode i <head> og <body> på index siden, vil jeg nu bruge dit script på undersiden "metoder.html" - hvordan skal koden der se ud?
Avatar billede roenving Novice
31. juli 2003 - 17:02 #9
Hvad dine undersider hedder er underordnet, men hvis du kigger på det link jeg lavede i mit første indlæg, kan du se, at resultatet i adresselinjen er:

http://roenving.users.whitehat.dk/index.html?/WD3Input.html

dvs. den henter adressen til undersiderne direkte fra adresselinjen, så det er den samme kode du sætter ind på alle sider:

<script language="javascript" type="text/javascript">
  if(top.location==window.location){top.location.replace(top.location.href.substring(0,top.location.href.indexOf(".dk/")+3)+"/index.html?"+escape(location.pathname))}
</script>