Avatar billede _hightower_ Nybegynder
31. juli 2003 - 14:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Putte egne undertekster på DVD image

Hejsa

Jeg har fået sat mig i hovedet at jeg vil finde ud af hvordan jeg får sat egne undertekster på et DVD image. Jeg har kigget rundt omkring bl.a. på www.dvdrhelp.com og www.doom9.org, men har ikke kunne finde noget. Det skal altså være sådan at jeg kan brænde dvd'en ud igen med mine egne undertekster, da jeg ikke altid er tilfreds med de eksisterende.

Så hvis der er nogen der har/kender til en guide hvor det står grundigt beskrevet hvordan man gør og hvilke programmer man skal bruge ville det være super.

Mvh
_Hightower_
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2003 - 14:02 #1
Hvilke program bruger du til at encode dine DVD film ???
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2003 - 14:06 #2
Og hvilke slags undertekster skal det være ??? Permanente eller skal man kunne skiftet imellem dem ????
Har du allerede lavet din egne undertekster, eller skal du også lave det først ???
Avatar billede _hightower_ Nybegynder
31. juli 2003 - 14:08 #3
Det er ikke mig selv der laver img filerne, men en kammerat. Uden at være sikker mener jeg det er DVDdecrypter han "ripper" dvd'erne med, så han ender med at have VIDEO_TS og AUDIO_TS....men kan spørge ham hurtigst muligt.
Avatar billede _hightower_ Nybegynder
31. juli 2003 - 14:09 #4
Det skal helst være så man kan skifte/slå dem fra...men permanente gør ikke noget hvis det er nemmere.

Har underteksterne
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2003 - 14:14 #5
Hvilke format er din undertekster i ????
Avatar billede _hightower_ Nybegynder
31. juli 2003 - 14:38 #6
det er lidt forskelligt....kan være .sub eller .srt
Der er noget med at de skal kodes om til .ssa eller noget i den stil ik?

Har icq eller msn?....lidt nemmere at skrive over der
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2003 - 14:57 #7
Har hverken ICQ eller MSN..... sidder på arbejde.
Jeg vender tilbage når jeg har undersøgt lidt. Men må indrømme at jeg tror det blir svært, hvis de skal ligges direkte på VOB filer. Men mon ikke vi kan finde en løsning (prøver i hvert fald) :o)
Avatar billede _hightower_ Nybegynder
31. juli 2003 - 15:00 #8
Jeg fandt lige den her side, hvor der står hvilke programmer de bruger osv. men ikke hvordan de gør.
http://forum.sharereactor.com/viewtopic.php?t=96005&highlight=ttt
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2003 - 16:13 #9
kigger på det i aften når jeg kommer hjem. Jeg kan ikke komme ind på den side her fra arbejdet af
Avatar billede _hightower_ Nybegynder
31. juli 2003 - 17:03 #10
det i orden...jeg sidder selv og kigger lidt videre
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2003 - 18:08 #11
jeg kan ikke få det link til at virke
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2003 - 18:15 #12
Her er et link til den guide du skal bruge + link til de programmer du skal bruge.
http://www.doom9.org/mpg/maestro.htm
Men tro mig - du skal til lommerne - det er meget dyrer programmer.
Men det er også lidt atypisk, det du er i gang med :o)
Avatar billede _hightower_ Nybegynder
31. juli 2003 - 19:25 #13
Har godt nok fundet et andet program der skulle kunne smide subs på hvad som helst, bare de er blevet synced. Det hedder WinSubMux.

Tror jeg vil bruge det, men eftersom du har hjulpet hvad du kunne får du nu dine point alligevel.
Avatar billede rhellum Nybegynder
14. oktober 2003 - 20:29 #14
Jeg ville elske hvis nogen havde en dansk guide til netop dette problem.
Jeg sidder med en .bin og en .cue fil af en SVCD film, og jeg har også hentet underteksterne, men hvordan får jeg splejset disse sammen, så underteksterne kommer på SVCD filmen når jeg brænder denne ud?

Håber der er nogen der har en guide, eller kan forklare mig det...

Med venlig hilsen
Rasmus Hellum