Avatar billede devradio Nybegynder
29. juli 2003 - 15:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forslag til gode access point?

Jeg søger efter nogle erfaringer med enten linksys eller d-link accesspoint, gerne dem som kan køre 11-22-54mbit.
Jeg skal dække et område på 100 meter indendørs i 2 plan og et hav af forskellige mærker netkort. De skal kunne håndtere 80+ brugere.

Jeg regner med at 5 AP er nok til at dække de 100 meter?

APerne skulle gerne ligne et stort net, så brugeren ikke kan se han skifter mellem AP?

Så hvis nogen ved om en af de 2 AP jeg har kigget på kan sættes op på denne måde?.

Men hvis andre har forslag til andre mærker er det osse velkomment?

Og nej ingen 3com AP de er for dårlige desværre.
Avatar billede kcaroe Nybegynder
29. juli 2003 - 21:39 #1
Kig i det tyske blad PC Games Hardware, seneste udgave.

Konklusioner: max. 53 mtr. ved 1Mbit-forbindelse. Max 30 mtr. ved 54Mbit.

Dlink 22Mbit produkter opnår 22Mbit ved firmware-opgradering til 44Mbit. Dlink er kun 22Mbit ved bestemte D-link-netkort.

Bortset fra Netgear klarerer ingen andre mere end 22 mtr. uden specielle antenner.

Jeg ville under alle omstændigheder vælge tråd noget af vejen - fx. ved at lægge tråd mellem de to etager. Så undgår du at nogle APs skal bridge. Nogle AP har det vistnok med at skifte ned til 11Mbit, når blot et trådsløst netværkskort kører på den hastighed.
Avatar billede devradio Nybegynder
29. juli 2003 - 21:44 #2
Det lyder ret nedslående at de ikke kan finde ud af at udnytte 54 mbit ordentligt, da 11mbit er lidt langsomt ved overførsel af store filer m.m. nogle andre der har nogle forslag eller erfaringer? ellers går pointene til kcaroe ;)
Avatar billede devradio Nybegynder
08. oktober 2003 - 09:13 #3
Lukker