Avatar billede stgas Nybegynder
28. juli 2003 - 17:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nyt menupunkt i menulinien.

Hvordan opretter jeg et nyt menupunkt i menulinien i Excel(med underpunkter/menuer og dertil knyttede makroer)som er uafhængigt af en enkelt fil/maskine. Jeg er interesseret i at have en let adgang for øvrige brugere (på andre maskiner) til et centralt XLA-bib.
Avatar billede palle_ib Nybegynder
29. juli 2003 - 08:10 #1
Du kunne evt. lave den som et tilføjelses program!
Avatar billede stgas Nybegynder
29. juli 2003 - 09:08 #2
Tak - følger der en 'kort' vejledning / introduktion ? På forhånd tak.
Avatar billede palle_ib Nybegynder
29. juli 2003 - 13:57 #3
Jeg kan varmt anbefale bogen Excel 2000 - programmering med VBA, den kommer godt rundt om emnet.
Det er en større omgang men jeg kan evt. sende dig en fil som inspiration hvis det var noget. Det er noget med at du skal gemme filen som et tilføjelses program, og i filen skal du have VBA koden. Du kan så i:

Private Sub Workbook_AddinInstall()

End Sub
skrive koden der opretter et menu punkt. Med undermenuer og hvad du ellers havde tænkt dig.
Avatar billede palle_ib Nybegynder
29. juli 2003 - 13:58 #4
Bogen er skrevet af Sharon Podlin
http://www.libris.dk/
Her kan du søge efter Excel og den skulle gerne være at finde i oversigten.
Avatar billede stgas Nybegynder
30. juli 2003 - 07:05 #5
Tak - og du må gerne sende inspiration på sgadsboe@csc.com
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2003 - 11:21 #6
Du kan oprette et regneark.
Tilføje den menu du vil have (samt makroer)
Gemme arket som xla fil
Lægge arket i et mappe alle kan komme til
Sætte indstillingerne hos brugeren til at bruge mappen som add-in.

Tools - Add-ins....... browse og finde din xla fil

så har alle brugere adgang til menuen.