Avatar billede datamaker Nybegynder
26. juli 2003 - 22:06 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Egne komponeneter til ASP

Jeg har brug for at lave mine egne komponenter til asp. ikke asp.net. Jeg har mest brugt jsp og servlet, men har man samme mulighed i asp. Jeg er interesseret i at finde nogle gode links, som beskriver muligheder. Evt. enkelte eksempler.
Avatar billede pfp Nybegynder
26. juli 2003 - 22:51 #1
Avatar billede datamaker Nybegynder
27. juli 2003 - 19:05 #2
puha, det lettede lidt. Jeg var bange for at jeg kun kunne bruge c++. pfp-> Findes der nogle programmer til VB som ikke koster meget/er gratis.
Avatar billede pfp Nybegynder
27. juli 2003 - 19:24 #3
Hvad mener du med nogle programmer til VB? Mener du selve VB?
Avatar billede datamaker Nybegynder
27. juli 2003 - 20:42 #4
ja, et værktøj som letter programmeringen en del. Fremfor notepad og en kommandolinje.
Avatar billede pfp Nybegynder
27. juli 2003 - 20:43 #5
Undskyld, men jeg er ikke helt med? Har du ikke VB?

Du skal jo skrive selve koden i VB-editoren..
Avatar billede datamaker Nybegynder
27. juli 2003 - 20:47 #6
nej, Jeg plejer at bruge java. Microsoft "sprog" er temmelig ny for mig. Jeg har en beta af visuel studio .net, men jeg skal lave en komponent til asp, og ikke asp.net. Så jeg regner ikke med at vb.net kan bruges til dette. Der findes mange programmer til at kode f.eks java i. Men jeg kender ikke rigtig til nogle hos ms
Avatar billede pfp Nybegynder
27. juli 2003 - 20:50 #7
Okay, jeg kender kun ganske lidt til programmering af komponenter. Hvis du vil lave en ASP komponent er jeg næsten 100% sikker på du ikke kan skrive den i Java (men jeg er ikke en haj på det område).

Mit bud må være at hvis du vil lave en ASP komponent skal den skrives i alm. VB (eller VB.net, men IKKE java)
Avatar billede datamaker Nybegynder
27. juli 2003 - 20:53 #8
nej. Vi slår lige noget fast. Jeg mangler et program og programmere alm. vb i. Jeg kan ikke bruge java til asp. Hvad skal jeg gøre for at komme igang med vb. Her tænker jeg på ide(programmet man skriver koden i), et sdk(sprogmiljøet) og evt et sted hvor jeg bliver hjulpet i gang med vb. Ikke nødvendigvis komponentprogrammering.
Avatar billede datamaker Nybegynder
27. juli 2003 - 20:53 #9
hvilken vb editor bruger du
Avatar billede pfp Nybegynder
27. juli 2003 - 20:54 #10
Jeg forstår altså ikke helt (stadig). Alm. VB kan kun programmeres i VB (altså programmet Visual Basic)....
Avatar billede pfp Nybegynder
27. juli 2003 - 20:55 #11
Jeg ved at man i andre sprog kan skrive fx i notepad og derefter compile det....men jeg tror altså ikke det er muligt med vb.
Avatar billede datamaker Nybegynder
27. juli 2003 - 20:56 #12
godt. Hvor får jeg fat i programmet visual basic
Avatar billede datamaker Nybegynder
27. juli 2003 - 20:56 #13
kan den hentes på nettet uden betaling, eller er jeg nød til at betale mig fra det
Avatar billede pfp Nybegynder
27. juli 2003 - 21:19 #14
Jeg ved ikke helt om du kan skaffe en af de ældre versioner uden beregning, evt. 5 eller 6 (.net er 7'eren)...sådan er det med Delphi.

Men ellers må du nok betale dig fra det:
http://www.edbpriser.dk/software/software.asp?Producent=Microsoft
Avatar billede datamaker Nybegynder
27. juli 2003 - 21:26 #15
hmm, det må jeg vel gøre så
Avatar billede pfp Nybegynder
27. juli 2003 - 21:26 #16
Vent lidt med at købe, det kan der kommer en forbi dette spørgsmål med et par guldkorn...Jeg er som sagt ikke ekspert på området :)