Avatar billede needs Nybegynder
26. juli 2003 - 03:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

En opgave (Til mig!)

Okay smid lige en god opgave efter mig som jeg skal løse. Har brug for noget praktisk erfaring. Gerne noget med noget med netværk eller sådan noget. Får pointene når jeg har løst opgave og fået noget ud af den....
Avatar billede slots_norton Nybegynder
26. juli 2003 - 03:44 #1
<spam>
hehe laver et spørgsmål for at gi point for noget du selv skal lave.
</spam>
God idé :) , sry
Avatar billede kenp Novice
26. juli 2003 - 08:31 #2
Du skriver du gerne vil have en opgave om netværk m.m. hvorfor har du så oprettet i programeringskategorien!

hvis det er ngoet du rent fysisk skal ud og lave så burde det nok nærmere være her! http://www.eksperten.dk/kat/111

eller hvis du gerne vil svare på spørgsmål så er det her!
http://www.eksperten.dk/kat/30
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juli 2003 - 09:30 #3
En klassisk opgave er: lav en proxy-server (f.eks. en logging proxy-server).

Start med HTTP only uden keep-alive, således at det er en simpel
multithreaded app som modtager HTTP requests og sender dem videre.

Når det virker kan du tilføje FTP og Gopher protokollerne (FTP er
en led protokol).

Når det virker kan du gå igang med HTTP keep-alive.

Der er masser af små finesser i den simple problem-stilling.

Og det er altid nyttigt at forstå noget om store internet
protokoller HTTP og FTP (Gopher kan vel næppe kaldes stor idag).
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juli 2003 - 09:31 #4
Alternativt kunne du kaste dig over noget multicasting. F.eks.
en opgave med at man har N PC'ere kørende med en applikation og de
skal autodetected hinanden og opdage når der komemr en til eller
forsvinder en.
Avatar billede jpk Nybegynder
26. juli 2003 - 09:38 #5
Du kunne også lave en distribueret problemknuser som fx et program der beregner store primtal ved at fordele opgaven mellem små serverprogrammer på internettet.
Altså kan du udnytte den processorkraft på folks hjemme-PC'er, som de ikke selv bruger...
Avatar billede needs Nybegynder
26. juli 2003 - 12:20 #6
hehe... det ser ud som om jeg skulle ha læst lidt på lektien før jeg sagde "netwærk".
jpk >> Desvære har jeg lavet en lignde opgave der bare var til dual-cpu system.

Arne_v >> nogen steder hvor jeg kunne lære om hvad "keep alive" er?
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
26. juli 2003 - 12:24 #7
jeg har en opgave til dig... men den er meget stor men du kan få penge for at lave det hvis du vil
Avatar billede driis Nybegynder
26. juli 2003 - 13:26 #8
pistolpalle >> Hvad er det for en opgave ? Måske er jeg interesseret, hvis ikke needs er.
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
26. juli 2003 - 13:58 #9
vil hellere snakke om det på icq hvis du har det
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juli 2003 - 14:22 #10
Du kan læse om keep-alive i HTTP 1.1 protokollen.

http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc2616.html
Avatar billede driis Nybegynder
26. juli 2003 - 14:30 #11
pistolpalle >> mit ICQ nummer står på mit minisite.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2003 - 23:51 #12
needs>

Tid at lukke spørgsmålet ?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2003 - 22:33 #13
??