Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
25. juli 2003 - 07:42 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

user profiles - til anden disk!

Jeg har en server, med en del brugere, hvor deres profiler ligger på c-drevet.  Men den er nu ved at være for lille til deres profiler!

Jeg har købt en ny og meget størrer disk jeg vil sætte i, men hvordan fortæller jeg serveren at profilerne skal ligge på det nye drev (f-drevet), og hvordan flytter jeg de eksisternede profiler!
Avatar billede nmh Nybegynder
25. juli 2003 - 13:45 #1
Det er et stykke tid siden jeg sidst arbejdede med dette. Derfor de lidt løse svar, som måske kan bringe dig lidt videre.

Du skal først kopiere alle profilerene hen det nye sted. Der kan være problemer med ownership så vidt jeg husker. Jeg plejer altid at sørge for at domain admin har fulde rettigheder og er ejer. Ellers tag Ownership.

Derefter er det blot at ændre i brugernes konto så brugerprofilen perge hen det nye sted. Det kan ske med et passende script, hvis der er for mange. Måske har jeg noget liggende.
Avatar billede lazac Nybegynder
25. juli 2003 - 16:45 #2
Jeg er enig med 'nmh' i måden at flytte de mange brugeres profiler på, dog vil jeg tilføje et par ting.
Så vidt jeg ved bruges "Profile path" primært til at understøtte "roaming users" og kan ikke bruges til "local users". Derudover vil der være et problem med flytte "Default user" og "All users" profilerne, da der ingen "Profile path" er til dem, ligesom nyoprettede profiler vil lægge sig på c-drevet.
Det vil kræve et mindre indgreb i reg.db. at få det hele til at spille ordentligt, uanset om du bruger lokale eller roaming profiler.
Følgende link giver dig den microsoftske måde at gøre det på. Husk at tage backup af både data og reg.db.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;322014
Avatar billede nmh Nybegynder
25. juli 2003 - 21:49 #3
lazec-->Når der tales om at flytte bruger-profiler er det det katalog som brugerens profile-path peger på, der skal flyttes. Dette katalog vil normalt ligge på serveren. Det kan være brugerspecifikke ting for roaming users, men det kan også være brugerprofiler for brugere med med en mandatory profil. Det, der gemmes på den enkelte maskine handler det slet ikke om. Lokale brugere har intet at gøre med denne flytte-problematik.

All users er en maskin-specifik ting. Det er sådan noget der gør det svært at roame.

Det der skal ske, er blot at alt fungerer på samme måde efter flytningen af serverens brugerprofiler som før.
Avatar billede lazac Nybegynder
02. august 2003 - 15:03 #4
-->nmh

Mit indlæg var blot en supplementerende kommentar, som osse gælder for enkeltstående maskiner og steder hvor man ikke benytter roaming users.

Set fra server-siden er det en lokal problematik. Det er serveren der bestemmer, hvor den som standard skal gemme brugerenes profiler. Den vil som standard altid pege ned i user-profile stien. På nt4 var det i /winnt/profiles, mens det i w2k er /documents&settings.

Den artikel jeg har henvist til forklarer hvordan man kan ændre denne sti for alle profiler.
Avatar billede lazac Nybegynder
02. august 2003 - 16:02 #5
Mht. rettigheder på filer og mapper.
Kun når du flytter data rundt på samme disk/partition ændres rettighederne ikke. Dvs. at al kopiering, samt flytning til ny disk/partition medfører en nulstilling af rettighederne.
Ved flytning til ny disk er du derfor nødt til at genoprette de oprindelige rettigheder.
Avatar billede nmh Nybegynder
02. august 2003 - 16:03 #6
-->Lazac
OK, vi er helt enige.
Avatar billede ptracy Nybegynder
04. august 2003 - 16:36 #7
Hvis du har mange brugere er det lidt omstændigt at gøre dette manuelt, men der findes vistnok et tool i w2k ressource kittet der kan hjælpe dig med at flytte manage profiler på een gang.
Mht. til at kopiere de eksisterende profiler kan du gøre det ved at benytte xcopy med /o denne kommando koiperer rettighederne med, selvom du kopierer fra een volumen til en anden.
Hvis du ønsker at ændre profile path manuelt på den enkelte bruger gør du det under brugeren account under profile fanebladet. Her ændrer du bare profile path til den nye destination.
Avatar billede ptracy Nybegynder
04. august 2003 - 16:37 #8
Her er et link til en MS artikel ang. xcopy :-)
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;323007
Avatar billede serverservice Praktikant
03. september 2003 - 11:40 #9
Du har henvisningen til profilen under Profile Path på accounten  \\servernavn\share\profilnavn
Så skal du bare flytté/kopiere dem over...
Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
03. september 2003 - 14:13 #10
Tak.. det er gjort!!!  manuelt!!!  men vil da prøve det andet næste gang man står i situationen!!!!