Avatar billede osito Nybegynder
25. juli 2003 - 02:34 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Omris omkring ens bokstaver!

når jeg har skrevet noget i Photoshop vil jeg gerne have en omris af en anden farve omkring kanten af bokstaverne hvordan gør jeg det?????

den første der forklarer det så jeg fatter det får de 30 points
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
25. juli 2003 - 03:07 #1
Du kan vel lave teksten som selection og så lave border?
Avatar billede osito Nybegynder
25. juli 2003 - 03:08 #2
ikke svar nok. Fatter jo ikke hvordan jeg gør!!
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
25. juli 2003 - 03:10 #3
Vælg tekst værktøj. Skriv teksten som en selection.
Når du har den selection, så farv den. Bagefter går du op i Select -> Modify -> Border. Så vælger du en farve til dit omrids og farver den nye selection.
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
25. juli 2003 - 03:15 #4
Du kan også bare vælge expand selection efter du har farvet den egentlige tekst, i øvrigt. Og så farve det nye stykke omkring.
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
25. juli 2003 - 03:22 #5
Kan du få det til at virke?
Avatar billede osito Nybegynder
25. juli 2003 - 03:49 #6
min udgave står på dansk så jeg kan ikke finde ud af det. :(
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
25. juli 2003 - 03:51 #7
Øh, jeg ved sgu ikke lige hvad de forskellige ting hedder på dansk, heh.
Hvor langt er du? Kan du lave en tekst som markering i stedet for "fast"?
Avatar billede osito Nybegynder
25. juli 2003 - 03:52 #8
jeg har lige lavet en tekst. Har fundet den modify´er knap. Men jeg kan ikke klikke på den..

ved du hvordan jeg kan gøre den aktiv så jeg kan komme ind i border?
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
25. juli 2003 - 03:54 #9
Teksten skal være en markering og ikke en farvelagt tekst.
Når du klikker på "T" for tekst skal du klikke på "T"'et med den stiplede linje omkring.
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
25. juli 2003 - 03:54 #10
Hvilken version af Photoshop har du? Og er det Photoshop eller f.eks. Photoshop Elements?
Avatar billede osito Nybegynder
25. juli 2003 - 03:55 #11
der sker ikke en skid med det T knap. jeg har 5.0
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
25. juli 2003 - 03:57 #12
Uhm, når du klikker på T, så prøv at holde museknappen nede. For du så ikke en mini menu frem, med et stiplet T? (jeg er ikke helt sikker på det er i den version, men tror det)
Avatar billede osito Nybegynder
25. juli 2003 - 03:58 #13
når du mener selection mener du så bare den T knap på ens kontrol panel for at lave tekst?
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
25. juli 2003 - 04:02 #14
Ved du hvad en selection er? Tag din magic wand f.eks eller selection tool eller noget andet og lav en selection (markering). Du får nu en geometrisk figur (type afhængig af værktøj) med en bevægende stiplet linje omkring. Det er en markering. Den kan du f.eks. farvelægge eller flytte på eller andet.
Pointen er at denne effekt skal du opnå med din tekst. Den tekst du skriver skal være en markering og ikke en egentlig tekst. Det skal først blive til en tekst når du har farvelagt den eventuelt med din malerspand-dims eller et cloud filter eller hvad du nu vil bruge. Når du har en markering (selection) så kan du lege som du vil. Feks farvelægge markeringen, udvide (modify->expand) markeringen et par pixels og farvelægge med en ny farve så du får et omrids.
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
25. juli 2003 - 04:05 #15
Jeg beklager men jeg er nødt til at gå i seng nu.
Jeg håber du finder ud af det.
Held og lykke.
Avatar billede miss-g Seniormester
25. juli 2003 - 09:56 #16
På denne måde kan du fortryde:

1) Skriv din tekst
2) Vælg "lagtype" på lagpaletten (eller højreklik på dit lag i lagpaletten og vælg "lagtype"
Her kan du vælge "optegn langs markeringen". Du kan vælge farve og tykkelse på stregen, hvis du klikker på "optegn langs markeringen".

Kan ikke fortrydes længere henne i forløbet:
1) Skriv din tekst
2) Gå i menuen:
  a)Lag - ilæg raster - type/skrift/bogstaver
  b)Rediger - optegn langs... eller stroke (ved ikke hvad den hedder på dansk)
Avatar billede cozey Nybegynder
25. juli 2003 - 10:37 #17
ved ikke med 5.0, men kan du ikke bare dobbeltklikke på din layer, og gå ind i "stroke", der kan du da ihvertfald vælge at få en border på ... jeg kan ihvertfald i 7.0
Avatar billede osito Nybegynder
25. juli 2003 - 16:58 #18
Den første der kan skrive en step by step guide hvordan man får en kant på sine ord man skriver, får de point.
Avatar billede miss-g Seniormester
25. juli 2003 - 17:38 #19
Det kan da næsten ikke være mere step by step den jeg skrev....
Avatar billede osito Nybegynder
25. juli 2003 - 17:39 #20
Det passer ikke en meter det du skriver
Avatar billede miss-g Seniormester
25. juli 2003 - 17:57 #21
Jeg vil da ikke lyve....

Jeg har prøvet at oversætte det til dansk, som jeg kan forstå din version er.

Kan sagtens give dig den på engelsk, men det hjælper dig nok ikke.
Avatar billede osito Nybegynder
26. juli 2003 - 00:33 #22
du siger man kan få kant på sin tekst i sin lagpaletten. De passer ikke en skid.
Avatar billede miss-g Seniormester
26. juli 2003 - 01:08 #23
Hov hov ikke bande *G*

Nå, men det kan man i min version (Photoshop 7). Det er jo tilsyneladende dig der ikke kan finde ud af det - ikke mig *S*

Men selvtak....
Avatar billede osito Nybegynder
26. juli 2003 - 01:10 #24
nej, det er ikke mig. det er ikke i min verion.. Den som har i de mindste prøvet at hjælpe mig får de points
Avatar billede miss-g Seniormester
26. juli 2003 - 01:14 #25
Ja, sådan er reglerne jo ;-)
Avatar billede miss-g Seniormester
26. juli 2003 - 01:15 #26
Men du blev sikkert ikke klogere....forstår ikke hvorfor du så lukkede spørgsmålet, men det ved du bedst selv.
Avatar billede cozey Nybegynder
27. juli 2003 - 07:58 #27
hmmm... det er da en mærkelig tone at svare i Osito!... husk på at det er DIG der behøver hjælp, IKKE "miss-g"!
Avatar billede osito Nybegynder
27. juli 2003 - 17:06 #28
Jo, jeg bestemmer tone her.!!!!!!!!

Har ikke brug for din hjælp cozey!!!!!!!!!!1
Avatar billede cozey Nybegynder
28. juli 2003 - 16:25 #29
heh...jamen så er du da også sikker på at folk gider hjælpe dig i fremtiden!... desuden står der i reglerne, at det skal holdes i en sober tone, så NEJ!!!... Du bestemmer ikke tonen.
Avatar billede osito Nybegynder
28. juli 2003 - 17:10 #30
LOL Whatever. I´m just playing with you!!!

LOL