Avatar billede needs Nybegynder
25. juli 2003 - 00:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Bøger om ".net 2003" og andre

Hvilke bøger kan I anbefale til at lære mere windue delen af .net 2003? Kender i nogle gode sider om samme eller tips til mere avanceret c++?
Arne_v >> hvilke bøger (eller uddannelses erfaringer)bruger du?
Avatar billede needs Nybegynder
25. juli 2003 - 00:28 #1
*ups mente: "...til at lære om windows delen"
Avatar billede viciodk Praktikant
25. juli 2003 - 00:35 #2
Der findes temmelig mange 800-siders bøger om C# og C++.NET på biblioteket. Du kan bare låne dem hjem fra www.bibliotek.dk.

Der findes så vidt jeg ved kun en enkelt bog på dansk om C# som er skrevet af Bo Brinch (titlen er "C#", sjovt nok). Men der er så til gengæld temmeelig mange engelsksprogede bøger om emnet :)

Du kan få hjælp her på eksperten eller rundt omkring på IRC (er der dog ikke selv, så ved ikke præcis hvilke kanaler du skal kigge i).
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2003 - 08:40 #3
Jeg er da meget smigret over at vil vide hvilke bøger jeg bruger.

Men. Jeg har lavet masser af C++. En hel del på Windows. Og også noget
med Visual C++. Men kun version 6. Jeg har ikke lavet .NET C++.

Jeg er startet med at kigge lidt på C#.
Avatar billede needs Nybegynder
25. juli 2003 - 12:43 #4
Okay kan godt c hvor i vil hen... MEN jeg e altså ikk en newbie! Mener selv at C# kun er for folk der laver ting hvor hastighed ikke betyder noget. (Man skulle næsten tro Amanda er lavet C# men det er det ikke- men i noget der ligner lidt:-)
Z_B
Avatar billede needs Nybegynder
25. juli 2003 - 12:50 #5
Arbe_v >> ingen bøger?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2003 - 13:01 #6
Ingen bøger jeg kender.

En søgning på Amazon finder bl.a.:

Managed C++ and .NET Development: Visual Studio .NET 2003 Edition
by Stephen R. G. Fraser

Programming with Managed Extensions for Microsoft Visual C++ .NET
by Richard Grimes

De har begge fået 4.5 stjerne i review.

(men du har sikkert selv søgt allerede og leder efter nogle som kender dem)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2003 - 13:08 #7
Amanda er lavet i HPS og jeg tror at det ligger meget langt fra C#.

Der burde ikke være nogen nævneværdig forskel på C# og managed C++
i hastighed. Det er bare to forskellige syntaxer for at generere
det samme.

Unmanged C++ vil i nogle tilfælde kunne være en lille smule hurtigere.
Mit gæt er at det typisk vil ligge mellem 10% langsommere og 33%
hurtigere end managed kode.

Ikke noget der betyder ret meget i de fleste tilfælde. Det man skal
gøre sig klart er at GC er ret unpredictable og det betyder at
der kan komme klumper og det skal ens applikation kunne tåle. Det kan
de fleste applikatiosn typer også.

Til de fleste application (!= system) ting tror jeg at GC må siges
at være en fordel.
Avatar billede needs Nybegynder
25. juli 2003 - 15:01 #8
jep... du ikk så dum endda :-) Nu du siger det kan jeg godt huske at det er lavet i HPS - skulle været et modesprog som allerede er på vej ud af makedet. Men det ved du jo nok....
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2003 - 15:14 #9
HPS på OS/2 platform var moderne dengang projektet blev designet
engang i første halvdel af 90'erne.
Avatar billede needs Nybegynder
25. juli 2003 - 18:42 #10
Når men du har altså aldrig læst nogen bøger der var gode om c++?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2003 - 19:02 #11
Jo da. Jeg har vel en 4 stykker på reolen. De bedste er nok:

ISBN            : 87-502-0739-2
Title            : C++
Author          : Maz Spork
Publisher        : Polyteknisk
Year            : 1993

ISBN            : 0-201-70073-5
Title            : The C++ Programming Language
Author          : Bjarne Stroustrup
Publisher        : Addison-Wesley
Year            : 1997

Men de er om C++ generelt - ikke om VC++ .NET 2003.

Bjarnes bog er jo per definition interessant fordi han har
opfundet C++.

Maz Spork er fantastisk god til at forklare C++ på en pædagogisk
måde.

[hans bog kan iøvrigt downloades idag]
Avatar billede needs Nybegynder
26. juli 2003 - 03:22 #12
Okay det lyder godt- Kunne godt regne Bjarne ud men det var lidt interresant at høre om du nu oz havde en af dem. Det har jeg nemlig ikke fået råd til endnu. Smid lige et svar ind og kik lige på den anden opgave jeg har stillet :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juli 2003 - 09:24 #13
svar