Avatar billede r.falken Nybegynder
24. juli 2003 - 19:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Apply Service Pack 4 via Group Policy

Nogen der har prøvet at smide Service pack 4 ud til win2k dk maskiner via GPO/Win2ksrv. ??

Jeg har selv forsøgt på følgende måde men uden held. Udpakket service pack 4 med -x og copy til fælles share. Smidt update.msi ind i software installation under Computers. Men de bliver ikke installeret nogen forslag ?
Avatar billede serverservice Praktikant
24. juli 2003 - 20:14 #1
Hvis de ikke modtager pakken skal du undersøge om de får policien.
Gør de det? Husk at sætte read og apply permission til GPOén.
Hvis de stadig ikke får pakken ved opstart kan det være noget dns. jvf din dns server for fejl?
Avatar billede serverservice Praktikant
24. juli 2003 - 20:16 #2
Du skal prøve at lægge de udpakkede filer sammen med .msi-filen
hjalp det?
Avatar billede r.falken Nybegynder
24. juli 2003 - 20:19 #3
Har både Read og Apply Group Policy på Allow.

Jeg tror ikke det er en dns fejl da der også er en Folder Redirect og den virker fint. Der kommer heller ingen fejl i eventlog på server eller client
Avatar billede r.falken Nybegynder
24. juli 2003 - 20:20 #4
jeg kan ikke teste det før imorgen med hensyn til at lægge de udpakkede filer samme sted som update.msi
Avatar billede serverservice Praktikant
24. juli 2003 - 20:25 #5
ok så ser vi ad imorgen.
er det en policy for et underliggende OU?
Avatar billede r.falken Nybegynder
25. juli 2003 - 08:42 #6
Det virkede heller ikke. Nej det er ikke for underliggende OU altså de ligger direkte under mit root.
Avatar billede r.falken Nybegynder
25. juli 2003 - 10:22 #7
Det er min Computer Configuration i GPO som ikke bliver applied. Lige meget hvad jeg sætte i f.eks. Audit logon events så fungere det ikke så jeg tror jeg må igang med en lille fejlsøgning.
Avatar billede serverservice Praktikant
25. juli 2003 - 12:51 #8
Har du lagt computerne i det Ou du laver GPO for?
Og hvis det er et under-Ou af domain policy så sæt hak i "block inheritance"
Avatar billede lazac Nybegynder
25. juli 2003 - 16:49 #9
Vi har oplevet det samme. I vores tilfælde viste det sig at tiden på klienterne ikke måtte være bagud i forhold til serveren.
Avatar billede r.falken Nybegynder
01. august 2003 - 10:07 #10
Så er jeg tilbage fra ferie :) problemet er dog ikke blevet løst ved noget af det ovenstående nogen andre ider ?
Avatar billede r.falken Nybegynder
22. august 2003 - 17:44 #11
spg lukket