Avatar billede arccos Nybegynder
23. juli 2003 - 22:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Grafik kort

Er der forskel på grafikkortenes udformning af grafikken?
F.eks. i halflife, hvis man har et riva tnt2 kort 32 mb, og man bagefter får et geforce 2 64 mb, bliver grafikken så bedre udformet, mere detaljeret?
Avatar billede c-holst Novice
23. juli 2003 - 22:38 #1
ja, det vil måske ikke kunne ses i dit eksempel med alle ny generationer af kort har nye teknikker der forfiner billedet og giver dig en højere framrate der bevirker at det bliver mere flydende

I øvrigt du køber ikke et geforce 2 kort vel, de er for dyre
Avatar billede c-holst Novice
23. juli 2003 - 22:40 #2
programmet/spillet skal selvfølgelig heraf understøtte disse funktioner, men jeg har aldrig hørt om noget spil der ikke kørte bedre på et nyere kort
Avatar billede arccos Nybegynder
23. juli 2003 - 22:41 #3
I mit eksemplel tænker jeg på om det bliver mindre firkantet i grafikken når man skifter fra riva kortet til geforce kortet?
Avatar billede gnudi Nybegynder
23. juli 2003 - 22:47 #4
Ja, hvis du sætter opløsningen højere op! Hvilken opløsning kører du med nu?
Avatar billede arccos Nybegynder
23. juli 2003 - 22:49 #5
jeg kører 800x600 tak for svarene...
Avatar billede c-holst Novice
23. juli 2003 - 22:55 #6
det nyere kort kan også indeholde funktioner der gør grafikken blødere og deler hvert enkelt punkt op i flere dele, altså uden at du sætter opløsningen højere
takker for point