Avatar billede easyware Nybegynder
23. juli 2003 - 00:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sortering i listview

Når jeg sortere i listview, sorteres der primært på første karakter, 123 kommer før 23 o.s.v., Hvordan får jeg sorteret efter hele strengen. Der skal også sorteres efter bogstaver.
Avatar billede iblarsen Praktikant
23. juli 2003 - 08:07 #1
Du skal nok overveje at sætte blank tegn ind foran. Ikke kønt men det virker.
Avatar billede martin_moth Mester
23. juli 2003 - 10:20 #2
Havde det samme problem engang - se her: http://www.eksperten.dk/spm/228717

Summa sumarum - gør som iblarsen siger, eller læs alle items ind i et array, sorter arrayet efter din egen sortingsalgoritme, og læs det sorterede array ind igen.... øvøv
Avatar billede martin_moth Mester
02. august 2003 - 18:05 #3
Var det svar nok?
Avatar billede easyware Nybegynder
03. august 2003 - 11:23 #4
Ja det var fint nok at få det at vide. Jeg har manglet et svar for at kunne give point.
Avatar billede martin_moth Mester
03. august 2003 - 11:44 #5
Hvis du gider have besværet med at indlæse i et array, sortere arrayet, og genindlæse i listitem, kan du få det til at værke præcis som du ønsker, ved at tjekke om de enkelte items er numeriske eller tekst, og sorterer efter dette. Fx. sorteres således

Hej
Slut

Skal du have hjælp til at lave sorteringsalgoritmen, kan du altid oprette et sp. :o)