Avatar billede no_doubt Nybegynder
21. juli 2003 - 21:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Internet gennem LAN

Skal bruge en hurtig guide til oprettelse af internet gennem LAN på to Windows 98' CD'er
Avatar billede hojben Novice
21. juli 2003 - 21:40 #1
Smid DHCP indstillingen til "selv at hente" under TCP/IP
Avatar billede no_doubt Nybegynder
21. juli 2003 - 21:45 #2
Hvor??
Avatar billede hojben Novice
21. juli 2003 - 21:47 #3
under Netværk.. du kan evt også bare restarte internet opsætningen under tilbehør..
Avatar billede no_doubt Nybegynder
21. juli 2003 - 22:03 #4
Andre der kan uddybe spm.?
Avatar billede kenp Novice
21. juli 2003 - 22:11 #5
hva mener du med at uddybe det!

højreklik på netværkssteder/andre computere ->tcp/ip ->hent ip automatisk
Avatar billede no_doubt Nybegynder
21. juli 2003 - 22:24 #6
Hmm....det havde vi sat den til, men det virker stadig ikke
Avatar billede kenp Novice
21. juli 2003 - 22:37 #7
når den såtr sådan! så er der nogle oplysninger du mangler! det kan jo være at der du skal kobles på at der skal være fast ip m.m.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
21. juli 2003 - 22:44 #8
det har virket før selvom man ikke loggede sig på (trykkede esc, ved logon, ved start af win)
Avatar billede vaase Nybegynder
22. juli 2003 - 01:00 #9
Det burde ikke vær nødvendigt at gøre noget som helst, check i en cmd promt om windows eller din dhcp server har tildelt dig en ip adresse. Skriv ipconfig ude under cmd. Prøv evt. at restarte router, hub osv. Eller prøv i explorer at gå under funktioner, internetindstillinger, forbindelser, LAN indstillinger og sæt flueben i automatisk registrering af indstillinger.
Avatar billede halifax Nybegynder
22. juli 2003 - 01:16 #10
Er de to 98 maskiner sat i netværk gennem et krydset netværkskabel eller via en router? Det er nemlig ikke ligegyldigt.

Er det med krydset kabel kan alm. 98 ikke dele internetforbindelse, uden at der skal bruges et 3. parts program. (Det kan kun 98SE og højere).

Se dansk guide her til deling af internetforbindelse med ICS, Internet Connection Sharing
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/
Avatar billede vaase Nybegynder
22. juli 2003 - 12:20 #11
Halifax har ret men jeg formodede at man kørte igennem en router, da der bliver skrevet at forbindelsen opnåes via LAN'et.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
28. juli 2003 - 13:01 #12
Den fandt selv ud af det hele... Det var bare mig der fuckede op så vaase havde ret..