Avatar billede strix Nybegynder
17. juli 2003 - 14:54 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

hjemmesiden vises ikke på andre computere

Hejsa...

Jeg har apache server og PHP samt mysql installeret på en computer med styrresystemet win xp.

Jeg køre postnuke på min server meeeennnn.... og det er problemet... min hjemmeside kan ikke ses på andres computer.

Problemet er ikke serveren da jeg sagtens kan kalde andet frem der ligger på denne. MEN IKKE POSTNUKE ...

Kan det skyldes at der ikke er chmod'et? (chmod'er man på en windowsmaskine??)

Men vigtigst... hvordan får jeg siden til at kunne ses af andre?

Jeg har valgt at opsætte spg. i denne gruppe da postnuke er skrevet i PHP.

/Strix
Avatar billede TRoXa Novice
17. juli 2003 - 15:05 #1
hmm prøv evt at skrive fx http://dinip/sti/postnuke/
Avatar billede strix Nybegynder
17. juli 2003 - 15:09 #2
troxa >>Det har jeg prøvet men det virker ikke
Avatar billede TRoXa Novice
17. juli 2003 - 15:15 #3
okay .. hvad er ip + sti til din postnuke ? .. du kan evt maile mig den hvis du ikke vil have andre får den .. troxa@troxa.dk .. så skal jeg lige se om jeg kan finde ud af det.
Avatar billede strix Nybegynder
17. juli 2003 - 16:22 #4
troxa >>øjeblik
Avatar billede TRoXa Novice
17. juli 2003 - 16:31 #5
ok
Avatar billede strix Nybegynder
17. juli 2003 - 16:43 #6
troxa >>Har du fået post???
Avatar billede TRoXa Novice
17. juli 2003 - 17:31 #7
Ja det har jeg Strix :)

Jeg kan slet ikke få adgang til andet end root som du selv siger .. dvs http://dinip/

men kan du se postnuke på din egen computer .. altså kan du selv åbne siden og det bare ikke er andre der kan ?
Avatar billede TRoXa Novice
17. juli 2003 - 17:33 #8
ligger postnuke i c:\apache\htdocs ?
Avatar billede strix Nybegynder
17. juli 2003 - 17:46 #9
troxa >> den ligger ../apache/htdocs/potal

Men jeg har ladet mig fortælle at der er nogle mapper der skal chmod's... men det er på linux maskiner... erdet ik'?

/Strix
Avatar billede TRoXa Novice
17. juli 2003 - 17:49 #10
Det er på Linux maskiner jo .. lige så snart du har en mappe under apache\htdocs\ så skal man også kunne kalde denne med http://dinip/mappe/

Du skriver ../apache/htdocs/potal ?

hvad er den fulde sti til den .. med drev navn og det hele..
Avatar billede strix Nybegynder
17. juli 2003 - 18:00 #11
ja... det er jo på linux... men er der ikke et eller andet man så gør på en windows maskine.

Hvorfor er det så vigtigt at vide stien til postnuke?
/strix
Avatar billede TRoXa Novice
17. juli 2003 - 18:01 #12
fordi efter hvad jeg kan se virker det ikke som om mappen ligger det rigtige sted ..
Avatar billede TRoXa Novice
17. juli 2003 - 18:03 #13
ellers kan du jo prøve at skrive

fx chmod 0755 /sti/apache/htdocs/potal
Avatar billede TRoXa Novice
17. juli 2003 - 18:04 #14
ej doh .. nu blev jeg forvirret .. du sidder jo på en windows maskine hehe .. sorry .. glem overstående
Avatar billede strix Nybegynder
17. juli 2003 - 18:06 #15
troxa >> De er installeret i den mappe den ligger i.

Jeg er ved at få grå hår i hovdet
Avatar billede strix Nybegynder
17. juli 2003 - 18:07 #16
og stresset...
:o)
Avatar billede TRoXa Novice
17. juli 2003 - 18:08 #17
men et nødvendigt spørgsmål

ligger mappen i c:\apache\htdocs eller ikke ?

hvis ikke skal du ind og ændre i apache\conf\httpd.conf og skrive den sti du har dine ting liggende i
Avatar billede TRoXa Novice
17. juli 2003 - 18:09 #18
vi kan måske løse det med fjernadministrering hvis du tør
Avatar billede strix Nybegynder
17. juli 2003 - 18:15 #19
adressen er

C:\Programmer\Apache Group\Apache\htdocs\potal
håber det kan hjælpe

/Strix
Avatar billede strix Nybegynder
17. juli 2003 - 18:16 #20
næææ nej....nix!!!
Jeg vil ikke have nogle ind på min disk.

hehe...
Avatar billede TRoXa Novice
17. juli 2003 - 18:17 #21
ahhh .. du bruger apache's egen apache .. hehe .. det lyder nok forvirrende .. men .. måske du skulle overveje at få phptriad i stedet ?

http://sourceforge.net/projects/phptriad

den virker rigtig godt .. det er den størstdelen af folk kører med ..

men .. prøv at åbne c:\Programmer\Apache Group\Apache\Conf\httpd.conf og se om stien til htdocs er rigtig hele vejen igennem filen .. der må være et sted den står forkert eller noget i den retning
Avatar billede TRoXa Novice
17. juli 2003 - 18:18 #22
hehe det er også bare okay :) det er bare så dejligt meget nemmere når man ikke ved 100% hvor man skal guide dig hen, men forstår dig godt, så ingen probs :)
Avatar billede strix Nybegynder
17. juli 2003 - 18:28 #23
Øhh...
der er ingen problemer med serveren alle andre scripts og sider har virket som de skulle.... det er kun efter jeg har sat postnuke op der er problemer og kun med postnuke resten virker som det skal... sætter jeg min gl. hjemmeside op igen vil den også virke...
Altså postnuke virker ikke på andres computer men den virker fint her hos mig.

/Strix
Avatar billede TRoXa Novice
17. juli 2003 - 19:17 #24
okay .. så må problemet ligge i postnuke mappen .. i en config fil .. som ikke er konfigureret ordentligt .. at der nok står localhost i den i stedet for din ip .. eller noget i den retning .. det er svært at sige :(
Avatar billede strix Nybegynder
17. juli 2003 - 19:30 #25
jaaa....
det er jo derfor jeg henvender med her på sitet...hehe

/Strix
Avatar billede TRoXa Novice
17. juli 2003 - 19:46 #26
du kan hvis det er prøve at pakke postnuke mappen og sende den til troxa@troxa.dk så kan jeg prøve at kigge i config filerne og se om der er noget der står forkert .. det er nok det eneste jeg kan gøre nu
Avatar billede strix Nybegynder
19. juli 2003 - 12:18 #27
hejsa troxa...
Jeg er glad for din hjælp ....men det virker squ ik'...
eftersom du er den eneste der har svaret og det ikke har ført til noget vil jeg lukke spg. men jeg vil gerne åbne det igen specielt til dig efter jeg har været på ferie.
Måske vi kunne finde frem til en eller anden slags samarb.
TROXA >> VI SKRIVES VED EFTER MIN FERIE..
/Strix
Avatar billede TRoXa Novice
19. juli 2003 - 12:20 #28
Hygge ;) god ferie