Avatar billede -bisgaard- Nybegynder
17. juli 2003 - 01:46 Der er 6 kommentarer

Hvor kraftig en server

Jeg står og vil lave en Webserver selv men hvor kraftig en computer skal der til....
Avatar billede avlund Nybegynder
17. juli 2003 - 01:52 #1
Det kommer an på hvilket styresystem du skal bruge og hvad den skal kunne. HVis du bruger Apache på Linux vil en 386 i teorien være nok, hvis du ikke regner med at få alt for mange besøgende. Til Windows er noget mere påkrævet. En Pentium burde nok kunne klare det meste, med mindre du har større krav.
Avatar billede itopia Nybegynder
17. juli 2003 - 11:46 #2
Jeg kører ISS 5.0 (Windows 2000 server) på en PII 400 MHZ med 256 MB ram.

Kører fint.

Men jeg kunne ikke køre Exchange 2000 på denne maskine samtidigt - det åd alle resourcerne. Istedet kører jeg med Exchange 5.5

Har også kørt W2k server med ISS5.0 på en AMD-K6-2 400 MHz, og det kørte også udemærket.

Hvis du vil køre W2k3 server med ISS, vi jeg anbefale en lidt hurtigere maskine (600 MHZ+) med lidt mere ram (384 MB+), men det kan køre på ovenstående konfiguration.

Håber du kan bruge mit svar.

/iTopia
Avatar billede ferdinand.k Mester
17. juli 2003 - 11:49 #3
jeg har en server til salg der kan klare ærterne...
Dell PowerEdge 2400 Server, 667 mhz P3, 512 MB ram, 18 gb hd - 10.000 rpm, + div. hardware.
Avatar billede itopia Nybegynder
17. juli 2003 - 11:51 #4
Dell PE 2400 er en rigtig server, så den støjer helt sikker ad H til.

Men er ellers en udemærket maskine - man skal bare ikke skulle side i nærheden af den mens den arbejder...

/iTopia
Avatar billede ferdinand.k Mester
17. juli 2003 - 11:53 #5
du har evigt ret... :)
Avatar billede noden Nybegynder
19. juli 2003 - 00:38 #6
Hehe...
Det må være en meget RENLIG ISS server!?
I snakker vel ikke om MS IIS? (Internet Information server) ;-)

Men du skal jo lige huske hvad licensen koster til en W2K server sammenlignet med en linux klon!!!