Avatar billede cover.man Nybegynder
16. juli 2003 - 21:07 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

DVD Drev kan ikke læse dvdfilm

Hey j har et dvd-drev ved navn pioneer dvd-drev105. Mit problem er at når jeg putter en dvd i drevet, læse den lidt og derefter spytter den cd'en ud efter 5 sek!
Men hvis jeg putter en dvdfilm med et afspilningsprogram liggende på har det lykkes mig at læse dvden. Jeg har 2 forskellige dvd afspillingsprogrammer og jeg har prøvet at opdater driver og alt hvad pioneers download side tilbyder. Hvordan kan jeg få det her problem løst??? på forhånd tak
Avatar billede seitentaisai Nybegynder
16. juli 2003 - 21:11 #1
er du sikekr på hver gang du isntall nyt driver at du først ahvde uinstall det gamle? man skal nemlig huske altid(næsten) at uinstall det gamle driver før man install det nye :D
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
16. juli 2003 - 21:11 #2
Måske skulle du prøve en anden player
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
16. juli 2003 - 21:13 #3
PowerDVD er rigtig godt! ,men det koster bare nogle penge. og der er desværre ikke en freeware vertion! :(
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
16. juli 2003 - 21:13 #4
Måske skulle du prøve at installere et codec! Det hjælper nogle gange!
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
16. juli 2003 - 21:14 #5
Hvis du altså ikke har et!
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
16. juli 2003 - 21:17 #7
Ellers inde på http://www.divx-digest.com/ derinde kan du finde de nyeste codec's og DVD codec's / players

//Blue-
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
16. juli 2003 - 21:20 #8
Her der et svar, hvis du kunne bruge kommentare!

Hav en god dag!

//Blue-
Avatar billede whatever Nybegynder
16. juli 2003 - 21:47 #9
blueberry1337 > Hvad skal man med et DivX og et Xvid codec, når der er tale om DVD-afspilning? Desuden har cover.man allerede installeret to DVD-playere, så det burde ikke være nødvendigt med flere codecs. Jeg tvivler dog også stærkt på at et codec kan gøre forskellen.

cover.man > Hvis det er alle DVD-film som ikke har en player (auto-run), der spyttes ud, vil jeg våge den påstand at DVD-drevet er kaput. Er det et slot-in drev? Pioneers slot-in drev har altid været mærkelige. Jeg har selv haft to DVD-drev og et CD-rom drev som er stået af, alle Pioneer slot-in drev. De havde problemer med at læse DVD'erne, spyttede af og til filmen DVD'en ud af sig sel.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2003 - 21:49 #10
blueberry1337 >> Hvad skal han bruge DivX og Xvid til ????

cover.man >> Ja, at starte med at prøve en anden player ville være en ide. Min farvorit er klart WinDVD.
Prøv evt. også at installere et mpeg2 codec (SVCD):
http://download.divxmovies.com/mpeg2codec_installer.zip
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2003 - 21:51 #11
whatever >> Er egentlig enig i dit indlæg. Kan heller ikke se hvorfor den skulle spytte skiven ud igen :o)
Avatar billede whatever Nybegynder
16. juli 2003 - 22:09 #12
phatlasse > Hvorfor installere et seperat MPEG2 codec?? Det følger jo med DVD-playerne, f.eks. med WinDVD, PowerDVD, NvDVD osv. DVD-film er jo også komprimeret i MPEG2.

Jeg er enig i at det lyder mystisk, at skiven spyttes ud.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2003 - 22:17 #13
whatever >> Det var også bare et skud. Jeg har løst flere problmer her på Eksperten med det codec. Også selvom folk havde div. DVD players installeret.
Men tvivler nu også på at det vil hjælpe i det her tilfælde.
men måske DivX kan klare ærterne :o)
Avatar billede cover.man Nybegynder
16. juli 2003 - 22:24 #14
Hey tak for jeres hurtige svar, men jeg bliver vist nød til at uddybe det lidt.
Men jeg tror at i har fat i den rigtige ende. Når jeg sætter en dvdskive i mit dvd-drev, prøver den at læse et par sek og spytter den ud. men det er sket 2 gange hvor jeg har puttet en dvd ind i mit dvd-drev med et afspillingsprogram på. Kan jeg læse dvden, men når jeg genstarter virker det ikke igen. Men det er Kun sket 2 gange.
Praktiskeoplysninger: det er et 2 1/2 år gammels drev og har virket engang og nu skal jeg bruge det igen, det med slot-in forstår jeg ikke. Drevet sidder ikke i en skuffe hvis det er det du spør om. Mange tak på forhånd
Avatar billede whatever Nybegynder
16. juli 2003 - 22:31 #15
Når et drev er af slot-in typen er der ikke en skuffe, men istedet en sprække som skiven skubbes ind i.

Jeg tror mere og mere, at dit drev er på til lossepladsen.