Avatar billede wazaaa Nybegynder
16. juli 2003 - 14:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Autoroute 2003

Jeg kan ikke få mit XP til at starte CD 2 i ovenstående program. Der kommer blot en dialogboks op med følgende: Could not find the microsoft Autoroute run disk in this machine  -og om man har stoppet CD-en i drevet.
hva' er der galt -
Vazaa
Avatar billede peet-49 Novice
16. juli 2003 - 15:02 #1
Autoroute 2003 består kun af een disk, det må være 2001 ell. 2002 du har, på dem skal du installere setup, og have den anden skive i, når du bruger programmet.
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. juli 2003 - 15:02 #2
fejl i cden ... måske

se om den kan køre på andre maskiner ..
hvis ikke så kontakt forhandleren hvis den er ny ..
hvis det er fordi du har ridset den tror jeg ud skal ud og købe en ny
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. juli 2003 - 15:04 #3
og jo den fås på 2 cd
Avatar billede frewald Nybegynder
16. juli 2003 - 15:07 #4
Du behøves ikke at købe en ny autorout - du kan bare nøjes med at købe medierne. Ring til Microsoft, så vil de fortælle dig hvor du kan få dem.
Avatar billede peet-49 Novice
16. juli 2003 - 15:07 #5
Denne fejl har jeg før set på copyer, fordi der ikke er brændt en direkte copy, så mangler autorun.
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. juli 2003 - 15:09 #6
en cd virker selvom den ikke indeholder autorun .. men vi må gå ud fra at der er tale om en orginal version da warez ikke er tilladt her.
Avatar billede peet-49 Novice
16. juli 2003 - 15:14 #7
loadet> det har ikke noget, at gøre med warez, enhver med respekt for sine programmer, bruger brændte backup for, at skåne de originale.
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. juli 2003 - 15:16 #8
afhængigt af softwaren er dette ikke altid lovligt .. du skal læse deres licence for at finde ud af om det er.
Avatar billede peet-49 Novice
16. juli 2003 - 15:23 #9
Det vil altid være lovligt, hvis du har den originale CD liggende.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
16. juli 2003 - 15:33 #10
peet49: faktisk ikke - lov om ophavsret indeholder en undtagelse fra den almindelige ret til at fremstille kopier til privat brug, når det drejer sig om netop edb-programmer.
Uddrag af §12:

§ 12. Af et offentliggjort værk må enhver fremstille eller lade fremstille enkelte eksemplarer til sin private brug, såfremt det ikke sker i erhvervsøjemed. Sådanne eksemplarer må ikke udnyttes på anden måde.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at

1)    opføre et bygningsværk,

2)    fremstille et eksemplar af et kunstværk ved afstøbning, ved aftryk fra original plade eller stok eller på nogen anden måde, som indebærer, at eksemplaret kan opfattes som en original,

3)    fremstille eksemplarer af edb‑programmer i digitaliseret form,

4)    fremstille eksemplarer i digital form af databaser, når eksemplarfremstillingen sker på grundlag af en gengivelse af databasen i digital form, eller

5)    fremstille enkelte eksemplarer i digital form af andre værker end edb-programmer og databaser, medmindre det udelukkende sker til personlig brug for fremstilleren eller dennes husstand.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
16. juli 2003 - 15:34 #11
Der gik lige noget galt med edb-programmer, men det er §12 stk. 2, 2), der er interessant. Så man har ikke lov, med mindre det specifikt står i licensen.