Avatar billede strix Nybegynder
16. juli 2003 - 14:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dansk sprog i postnuke??

Hejsa...
Jeg er en ny bruger af cms'et postnuke og bruger postnuke 714 jeg har download'et sprogpakken pnlang_0.7.1.4_danish_v_1.1 fra postnuke.dk, men her står ikke noget om hvordan den skal installleres.

Hvordan installer jeg sprogpakken så min side bliver dansksproget?

/Strix
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2003 - 14:49 #1
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2003 - 14:50 #2
forresten er postnuke til apache server ?
Avatar billede viciodk Praktikant
16. juli 2003 - 14:50 #3
Først og fremmest skal det siges at den nyeste udgave af PostNuke hvortil der også hører en dansk oversættelse er version .723 som kan hentes her:
http://www.postnuke.dk/download/pafiledb.php?action=download&id=24

Dansk sprog kan hentes her:
http://www.postnuke.dk/index.php?module=NukeOwl&func=download&parent=5&id=4

Vejledning til installation af dansk sprog:
Udpak Postnuke systemet med f.eks. WinZip og så får du en mappestruktur i stil med

/html/docs/...
/html/images/...
/html/includes/...

osv

I den danske oversættelse er det øverste mappeniveau også "html" som i tilfældet før. Du skal derfor blot lægge "html" (dansk) oven i "html" (engelsk system), så der kommer til at være mapper i stil med:

/html/docs/ktg/includes/language/blocks/dan/

som forresten kan komme til at ligge sammen med

/html/docs/ktg/includes/language/blocks/eng/
/html/docs/ktg/includes/language/blocks/fra/
osv afhængig af hvilke sprog du har installeret.
Avatar billede strix Nybegynder
16. juli 2003 - 15:46 #4
ibtage >> ja til apache... kigger lige på linket
viciodk >> Øhhh... det vil jeg lige sepå... men er der ikke an automatisk måde at gøre det på??....hehe

/Strix
Avatar billede strix Nybegynder
16. juli 2003 - 15:59 #5
ibtage >> jeg kan ikke se dit link er brugbart det føre til andre links... hvilket af de ny links skal jeg sp følge :o)

viciodk >> Det synes at være en god løsning...
Men det er jo ikke kun filen under mappen html/includes/language/bloks/dan der skal kopieres eller....???
Avatar billede viciodk Praktikant
16. juli 2003 - 17:58 #6
Nej nej, bare læg "html" fra sprogmappen oven i "html" fra installationsmappen, så kommer alle filer og mapper til at ligge de rigtige steder. Nogle steder ligger filerne i en /language/dan, andre gange i lang/dan, andre gange igen i lan/dan. Det skal du ikke bekymre dig om hvis du lægger hele indholdet af html fra sprogpakken ned i installationspakken (som også hedder html). Så skal du bare trykke ja til at overskrive eksisterende filer og så burde det virke.

Der findes ikke nogen automatisk installation som når du f.eks. skal installere næsten et hvilket som helst Windows-program.
Avatar billede strix Nybegynder
16. juli 2003 - 21:30 #7
viciodk >> hehe... det er lidt sent jeg fik den besked, jeg har lige sidet og kopieret alt manuelt...
:o(
nå men nu virk... ¤#%&?!!!
nix... det virker kun på min computer siden kan ikke ses på andre computere...hmmm.... det bliver vist til et spørgsmål mere...
:o(
nå viciodk du får dine poins.

ibtage >> Det links giver mig ikke svar på sprøgsmålet... desværre.