Avatar billede tonny_fin Nybegynder
16. juli 2003 - 10:32 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til IPAQ 3870

Jeg har en IPAq 3870 som har fungeret udmærket og har kunnet synkronisere fint med min PC.
Jeg skulle have installeret office-online, så jeg kunne læse mine mails via min GPRS telefon, og skulle så opgradere fra 3.5 til rel 3.7.
Min IPAQ er efterfølgende gået i "ged", jeg kan ikke få forbindelse mellem min PC og IPAQ via cradlen, hverken på USB eller seriel.
Når jeg resetter IPAQén får jeg fejlmeldingen
-cannot find ari_eng for one of its components
-cannot find outlook or one of its components
-cannot execute replog.exe

Skal jeg have ominstalleret mit styresystem?
Kan jeg selv gøre det?
Hvordan?
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
16. juli 2003 - 10:59 #1
Det lyder som om du skal ud i en hard reset, dvs. en reset der sætter alle indstillinger til start-værdier og fjerner ALLE dine data (obs obs obs).

Se evt. denne tråd om hvordan man hardressetter: http://www.devhood.com/messages/message_view-2.aspx?thread_id=66707
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
16. juli 2003 - 11:20 #2
Jeg har nu prøvet at lave en hard reset ved at holde de 2 yderste knapper nede samtidigt med, at jeg sætter stylus op i reset hullet 10 sek.
Når jeg genstarter kommer der stadig en meddelelse med:
cannot find ari_eng for one of its components
Denne boks står låst, og jeg får ikke lov til at lave andet på PDAèn
Avatar billede ffn Nybegynder
16. juli 2003 - 11:24 #3
jeg ved ikke hvordan man laver hardrest på en ipaq men at tage batteri og backup batteri virker hver gang :-P
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
16. juli 2003 - 11:29 #4
Jeg er ikke så vild med at skulle skille den ad, man kunne vel bare lade den ligge uden strøm i nogle dage
Avatar billede ffn Nybegynder
16. juli 2003 - 11:30 #5
det er da hurtigere at tage batteriet ud...men dig om det...
Avatar billede ffn Nybegynder
16. juli 2003 - 11:32 #6
man  skulle lave en Hardreset sådan "Af de 4 små knapper holder man de to "yderste" nede samtidig, mens man bruger stylus til at lave soft-reset i "hullet". " kilde www.pdamed.dk på en ipaq... så jeg tror ikke du får mere ud af at lade den aflade eller pille batteriet ud
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
16. juli 2003 - 11:38 #7
Jeg har prøvet at lave denne reset, hjælper ikke får stadig fejlmeldingen, og IPAQèn er låst
Avatar billede ffn Nybegynder
16. juli 2003 - 11:42 #8
jeg tror du skal have fat i HPs tekniske support eller der hvor du har købt den, sry... det er ikke noegt jeg lige kan fixe her... Det lyder til at være noget man helst skal side med selv!
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
16. juli 2003 - 11:53 #9
jeg takker for din deltagelse og interesse, tak
Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
17. juli 2003 - 19:08 #10
Det lyder helt klart som om, der er gået noget galt i din ROM - og så kan en hard reset heller ikke redde det normalt.

Ring til Compaq Support - de sender dig en mail med en formular, du udfylder - og så sender du den til Holland. Når den er fixet - så kommer den retur til dig med et budfirma. Og som en ekstra fordel, så er den opdateret med den nyeste ROM-version.

Dette koster knaster, hvis det er udenfor garanti-perioden - men jeg tror afgjort, at det er eneste mulighed for dig, når de andre forslag ikke virker.
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
26. juli 2003 - 15:55 #11
Hej kasperhyllested, et godt råd.
Jeg må sige jeg er temmelig imponeret over deres service, det blev afhentet af et UPS bud tirsdag i denne uge, og torsdag (2 dage efter) havde jeg den igen, opgraderet med den nyeste Microsoft-Mobile, virkelig stærkt
Avatar billede katborg Praktikant
09. januar 2004 - 22:21 #12
Hej Tonny

Jeg har nogenlunde tilsvarende problem nu, hvad kostede det ?
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
09. januar 2004 - 22:48 #13
Hej Katborg.

Mit firma varetog det, men jeg mener ikke det kostede noget.
Avatar billede katborg Praktikant
09. januar 2004 - 22:58 #14
Tak for info :-)