Avatar billede foxskywalker Nybegynder
15. juli 2003 - 15:59 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

5"-7" LCD Monitor

Jeg faldt for nyligt over information om hvordan man bygger sin egen projektor :) meget billige projektor.

Man skal bruge en LCD monitor som man i USA kan få for så lidt som 100$ (Omkring 700Kr) men det eneste sted man kan få dem herhjemme (eller det eneste sted jeg har fundet) er www.THansen.dk og der koster den billigste: 2798 Kr som ligger lidt over mit budget. Men jeg tænkte om der var nogen herinde der vidste hvor man kan få dem billigere (Det Amerikanske prisleje f.eks.) eller hvordan Told og Skat reglerne er på området hvis man køber en i USA og får den tilsendt.
Avatar billede tryl Nybegynder
15. juli 2003 - 16:01 #1
Vil du poste linket til hvordan man bygger projektoren? Det lyde rmeget interasant :-)
Avatar billede the_collector Novice
15. juli 2003 - 16:12 #2
Jeg har noget lidt tættere på nemlig norge.
http://www.scancam.no/Pages/videotil.html, prisen er 475 nkr.
Avatar billede the_collector Novice
15. juli 2003 - 16:14 #3
Eller endnu bedre her til 300-350 kr.
http://www.blixt.dk/download/prislisten.pdf
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
15. juli 2003 - 16:19 #4
Det her var den første side jeg fandt
http://www.audiovisualizers.com/madlab/lcd_proj.htm

Og her er et forum omkring emnet
http://www.diyaudio.com/forums/forumdisplay.php?s=094ddba4a0b12d36e52c7ef81b79bb45&forumid=20
kig under DIY Projekter (Do It Yourself :D)

>> The collector: Det første er leje pr. dag :( og det andet er en video Valkman ved ikke helt hvad det er men jeg har brug for en med Video indgange i som S-VHS eller composit tror ikke den kan gøre det
Avatar billede the_collector Novice
15. juli 2003 - 16:31 #5
Fik ikke lige set det med den norske.
Har du prøvet at kontakte Blixt, det kan være at de kan fortælle dig om den har video indgang.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2003 - 18:29 #6
foxskywalker >> Har hørt om det projektor projekt før :o)
Og har da også selv været meget interesseret i at prøve at lave en. Hvis det lykkedes for dig, hører jeg meget gerne om dine erfaringer om det...
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
16. juli 2003 - 10:30 #7
Phatlasse >> Det skal jeg nok hvis jeg kan finde en LCD skærm og bruge :S

The_Collector >> Blixt lejer også ting ud pr. dag så det er heller ikke rigtig en mulighed

Men jeg må jo se om der er nogle billige i Tyskland når jeg tager derned, hvis jeg finder en skal jeg nok lige skrive det.
Avatar billede the_collector Novice
16. juli 2003 - 10:39 #8
For lige at være på den sikre side er det sådan noget som denne du er ude efter?
http://www.mp3playerstore.com/stuff_you_need/special/lcd-tv.htm
Avatar billede the_collector Novice
16. juli 2003 - 10:43 #9
Jeg ved ikke om det er noget du kan bruge, den er godt nok brugt, men koster kun 80 pund+forsendelse.
http://s1.amazon.co.uk/exec/varzea/ts/exchange-glance/Y01Y6364911Y1142222/026-6064790-8688408
Fordelen er at du slipper for told, der skal betales dansk moms, men du burde kunne få den engelske refunderet.
Avatar billede the_collector Novice
16. juli 2003 - 10:45 #10
Avatar billede the_collector Novice
16. juli 2003 - 10:53 #11
Jeg kunne finde en lidt billigere hos thansen
http://www.thansen.dk/product.asp?c=155233563&n=719941060&pn=843490289
Den koster 200 mindre end den du fandt.
Ved at surfe lidt rundt, har jeg fundet ud af at den typiske pris i USA snarere hedder 200-250$ for en sådan skærm. Så er 2600 ikke helt så galt set i det lys.
Avatar billede the_collector Novice
16. juli 2003 - 11:10 #12
Fra Italien har jeg fundet
http://www.grandtec.it/PRODUCT/6.8_LCDTV/GD-238-6.html
Prisen er godt nok i den dyre ende 600€. Men så er den også trådløs og med kamera.
Avatar billede the_collector Novice
16. juli 2003 - 11:14 #13
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
16. juli 2003 - 11:32 #14
Tak The_Collector Det Amerikanske Firma var lige hvad jeg havde brug for :D
Avatar billede the_collector Novice
16. juli 2003 - 11:54 #15
Tak for pointene. Jeg er sikker på at mange venter spændt på hvordan det går med dit projekt.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
10. august 2003 - 12:33 #16
Hvordan gik det så?
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
10. august 2003 - 18:17 #17
Det er stagneret lidt, jeg er løbet tør for penge :(, men jeg har fundet noget der er lidt mere interesant. Der er en PSOne skærm (http://www.mm-vision.dk/default.asp?action=psx) som man kan ændre på så den kan tage VGA men jeg er lige ved at finde ud af hvor let den er at skille af og fjerne baglyset. Men som sagt er min pengepung lidt tom på grund af ferien, så der går lige et stykke tid før jeg har råd til noget desværrer.
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
10. august 2003 - 18:19 #18
Bare rolig, ligeså snart jeg går i gang skal jeg nok skrive det her.