Avatar billede funi Nybegynder
15. juli 2003 - 14:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Firewall Køb til Low-Size/Size-able (Hosting) Network

Hej,

Jeg skal til at gøre et indkøb af en firewall til et hostning miljø.

I starten vil det være en server som skal virke med web og mssql. Men firewallen skal kunne håndtere flere server med tiden.

Endnu videre skal man kunne putte flere ip'er igennem (Og begrænse hvad for nogle porte der åben fra WAN siden)

Jeg har set på en:

NETGEAR Model FVS318 Cable/DSL ProSafe VPN Firewall with 8-port switch

http://www.netgear.com/products/prod_details.asp?prodID=129

Kan den bruges i dette tilfælde, eller det andet jeg skal have fat i?
Avatar billede funi Nybegynder
15. juli 2003 - 14:23 #1
Prisen på firewallen må meget gerne være billig
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. juli 2003 - 14:26 #2
Det kommer jo an på trudslen og hvad du skal hoste, Den firewall du har valgt er en såkaldt pakkefiltrerings router/firewall med stateful inspection. Dette giver meget rimelig sikkerhed til prisen, især for "almindelige" hjemme og små firma netværk.

Hvis du skal til at hoste sites der også indeholder missionskritiske applikationer/data eller fortrolige/personfølsome data, vil jeg kræve en applikations proxy firewall. Denne er selvfølgelig noget dyrere, men giver også stærkt forøget sikkerhed
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. juli 2003 - 14:27 #3
Netgear er lowend du kunne kikke på tilsvarende Zywalls og cisco har også nogle i samme klasse
Avatar billede the_collector Novice
15. juli 2003 - 14:30 #4
Det er den billigste som har de specifikationer.

Denne her er en anelse billigere, men jeg ville nok vælge den fra Netgear alligevel.
http://www.multitech.com/PRODUCTS/SOHO_VPN/
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. juli 2003 - 14:30 #5
Endelig kunne du kikke på en smoothwall løsning hvis du har en ældre PC til at installere den på Smoothwallen er en gratis, pakkefiltrerings firewall. Jeg mener ikke den indeholder stateful inspection, men der medfølger et intrution detection system med og der er rimelig let at håndtere

http://www.eksperten.dk/spm/373661
Avatar billede funi Nybegynder
15. juli 2003 - 14:33 #6
Den skal bla. også bruges til performestest, så det er vigtigt at man ikke kan mærke det på pingtiderne

Hvad hurtigst Hardware eller software firewall?
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. juli 2003 - 14:40 #7
Jeg vil sige hardware firewall, da den er tunet til dette og ikke andet, hvis du køber en dyr nok maskine kan en software firewall dog gøres lige så hurtig. Hardware firewalls giver dog oftest bedst sikkerhed, eller en software løsning som smoothwall som bastionsserver
Avatar billede exxxhaust Nybegynder
16. juli 2003 - 07:19 #8
Du kunne også kaste et blik på de "røde" bokse, de giver en rigtig god sikkerhed. :)

http://www.comdec.dk/home/default.asp?vis=produktdetalje&kategori=WatchGuard&Underkategori=firebox