Avatar billede compac Seniormester
15. juli 2003 - 13:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

E-Mail andresse på hjemmeside

Jeg vil sætte min E-mailadresse på min hjemmeside. Jeg har hørt at man så kan resikere at modtage alt-mulig uvedkommende mail.
Findes der en metode, så kun seriøs mail kan modtages?

Mvh
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. juli 2003 - 13:38 #1
Nej. Den eneste måde er, at du laver en mailform, der vha. serverside script sender en e-mail til din adresse. På denne måde kommer den ikke ud til alle mulige webcrawlere.
Avatar billede bokal Nybegynder
15. juli 2003 - 13:49 #2
Hvis du kan leve med javascript, så siges nedenstående at være rimelig ok.

<script type="text/javascript"
<!--
// thanks to dan @ http://www.hivelogic.com/safeaddress/
  var first = 'ma';
  var second = 'il';
  var third = 'to:';
  var address = 'name';
  var domain = 'domain.dk';

  document.write('<a href="');
  document.write(first+second+third);
  document.write(address); document.write('@');
  document.write(domain);
  document.write('" title="write to me" onmouseover="winStatus(\'write to me\'); return true;">');
  document.write('mail<\/a>');
// -->
</script>
Avatar billede htm Nybegynder
15. juli 2003 - 13:50 #3
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. juli 2003 - 13:51 #4
Den virker fint indtil en webcrawler begynder at parse JavaScript kode... eller en eller anden bondeknold snupper email adressen manuelt...

Min løsning er 100% sikker...
Avatar billede max_max Nybegynder
25. juli 2003 - 12:24 #5
En måde, som ikke kan ses af web-crawlere er vha. at skrive din e-mail adresse i en billedfil.
Det er umuligt at læse for alle webcrawlere.

Bare sørg for at det er en simpel adresse at skrive, eks. i@domæne.nu