Avatar billede jenshenrik Nybegynder
15. juli 2003 - 07:36 Der er 4 kommentarer

Er der nogen der kender gevindtyperne på bil/cykelventiler

Hej!
Jeg skal lave en "nøglerings-dut" som kan gøre livet lidt lettere, når jeg skal pumper min cykel.

Er der nogen der kender gevindtyperne på hhv. racerventil(Presta) og en autoventil (?).
Avatar billede jenshenrik Nybegynder
15. juli 2003 - 07:37 #1
--> Ehrmmm. Skal PUMPE min cykel *GG*
Avatar billede skaw Nybegynder
15. juli 2003 - 11:02 #2
autoventil der er en hætte som også bruges til at tage keglen ud med i messing som du ka gennembore og lodde på
mvh skaw
Avatar billede jenshenrik Nybegynder
16. juli 2003 - 12:22 #3
Du mener altså at jeg skal tage en autoventil (formentligt med en eller anden form for udv. NPT-gevind). Gennembore denne, og skære et nyt indvendigt?(Presta)

Jeg vil helst lave det hele i drejebænken, derfor søges gevindtyper.

Tak!
Avatar billede skaw Nybegynder
23. juli 2003 - 01:50 #4
skydelære og gevindtæller er det man bruger
cykelventil er 1/4" withwort gevind