Avatar billede oste Nybegynder
14. juli 2003 - 15:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

NTFS Formatering

Jeg har en harddisk på 20 gb og Windows xp Home Edition.
Da min harddisk er i fat32 format ville jeg gerne omformatere den til NTFS. Men jeg har læst at ALLE filer bliver slettet ved en fuld omformaterering. Jeg har lavet backup af mine filer men mit spørgsmål er: Bliver Windows også slettet når jeg omformatere til NTFS?
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. juli 2003 - 16:00 #1
Ja - når du formatterer bliver de slettet.

Du kan dog fra Windows gå i en kommandoprompt og skrive

convert /fs:ntfs

Dette sletter ikke noget.
Avatar billede slots_norton Nybegynder
14. juli 2003 - 16:02 #2
Men husk at hvis du vil ntfs om til fat32 bliver der ikke gemt noget ..
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. juli 2003 - 16:02 #3
slots_norton>Hvordan laver du det om?

Det kræver da et 3. parts værktøj...
Avatar billede oste Nybegynder
14. juli 2003 - 16:08 #4
Så vis jeg laver convert /fs:ntfs kommandoen bliver min harddisk fuldt omformateret til NTFS uden at slette nogle filer. Men Jeg forstår ikke kommandoen... skal man ikke skrive drev navnet (C) et eller andet sted?

P.S.
Jeg har to harddiske den som jeg vil omformatere(C) og en mindre backup disk(D)
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juli 2003 - 16:23 #5
CONVERT diskenhed /FS:NTFS [/V] [/CvtArea:filnavn] [/NoSecurity] [/X]

  diskenhed  Angiver drevbogstav (efterfulgt af kolon),
              tilslutningspunkt eller diskenhedsnavn.
  /FS:NTFS    Angiver, at diskenheden skal konverteres til NTFS.
  /V          Angiver, at Convert skal udføres i kontroltilstand.
  /CvtArea:filnavn
              Angiver en sammenhængende fil i rodmappen, der skal
              være pladsholder for NTFS-systemfiler.
  /NoSecurity Angiver, at sikkerhedsindstillingerne for de konverterede
              filer og mapper skal være tilgængelige for alle.
  /X          Tvinger diskenheden til først at afbryde forbindelsen,
              hvis det er nødvendigt.
              Alle åbne handles for diskenheden bliver ugyldige.
Avatar billede oste Nybegynder
14. juli 2003 - 16:29 #6
skal jeg også lave tegnene [] som du har skrevet.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juli 2003 - 16:33 #7
det der er i [] er valgfri indstillinger...[] skal udelades

som du kan se kan du angive diskenhed
Avatar billede oste Nybegynder
14. juli 2003 - 16:37 #8
ok det prøver jeg. Melder tilbage senere.
Avatar billede slots_norton Nybegynder
14. juli 2003 - 16:38 #9
jpvj ... En simpel formatering ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juli 2003 - 19:05 #10
man kan bruge partition magic hvis man fortryder ntfs.