Avatar billede datamaker Nybegynder
14. juli 2003 - 11:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at rulle GPO til XP klienter

Jeg er ved at sætte en ny win2000 DC op. Jeg har imidlertidig lidt problemer med at få mine xp pro klienter til at bruge GPO indstillingerne. Helt konkret er det tilladelse til at ændre systemklokken. Jeg har givet mine almindelige brugere lov til dette. Og hvis jeg logger testbruger ind på en win2000 proff., så kan jeg ændre systemklokken. Men hvis testbruger logger ind på en XP pro klient, så får jeg at vide, at det har jeg ikke tilladelse til.

Det er et af de problemer som er så trælse, så er der nogen som kender en løsning.
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. juli 2003 - 11:53 #1
Har du kontrolleret at policyen bliver applied?

Test med gpresult...

JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. juli 2003 - 11:55 #2
Avatar billede datamaker Nybegynder
14. juli 2003 - 15:27 #3
nå, jeg fandt ud af, at jeg kunne giver users adgang til at ændre klokken. Jeg havde brugt domain users, men den grupper kendte min klient ikke.