Avatar billede djcuper Nybegynder
11. juli 2003 - 14:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af data/udregninger

Hej jeg forstår det ikke rigtigt.
Når jeg intaster data, bliver udregningen ikke opdateret. fx. celle A1 + A2 = A3
I cellen A3 skriver jeg =(A1+A2) eller =sum(A1:A2) det er også lige meget. men normalt vil den automatisk skrive relsultatet. det gør den ikke.

I Samme fil har jeg flere ark og i forgående ark er der ikke noget problem. Jeg har prøvet at kopier de tidliger. samt oprette et nyt. men det hjælper ikke. nogle der kan hjælpe mig?
Avatar billede tonnypoulsen Nybegynder
11. juli 2003 - 17:32 #1
Prøv at højreklikke på fanebladet, og vælg "vis programkode", måske ligger der noget der og driller.
Avatar billede tonnypoulsen Nybegynder
11. juli 2003 - 20:27 #2
Start med at få vist værktøjslinien kontrolelementer, tryk på egenskaber, vælg det ark der driller, så skulle du gerne få vist egenskaberne for det ark du har valgt. I egenskaber skal der i linien EnableCalculation stå True.
Avatar billede tobler Nybegynder
12. juli 2003 - 12:19 #3
Jeg tror du har fået slået automatisk beregning fra.

Vælg funktioner / Indstillinger og vælg fanebladet Beregning, her kan der vælges mellem automatisk/manuel beregning.

Med F9 kan du få excel til beregne her og nu.
Avatar billede tonnypoulsen Nybegynder
12. juli 2003 - 15:25 #4
tobler- det ville være det mest oplagte sted at starte med at kigge, men djcuper skriver at det kun er på det ene ark at problemet er og ikke på alle ark, som ville være tilfældet hvis beregning var slået fra i indstillinger. Egenskaber for ark, er det eneste sted jeg indtil videre har fundet, hvor man kan nøjes med at slå beregning fra for at enkelt ark.
Avatar billede djcuper Nybegynder
14. juli 2003 - 08:23 #5
Hej Tobler. og Tonnypoulsen. jeg giver mine point til tobler. da det virkede. I skal begge have stor tak for hjælpen!!!