Avatar billede splitbus Nybegynder
09. december 2000 - 14:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Deaktivere onboard com/par på Compaq 5696

Hej

Jeg har investeret i en Compaq Presario 5696 med dertil følgende problemer.

Jeg har ikke nok i de 2 com & 1 par port onboard, så jeg har købt et kort
med 4 com & 2 par porte, mit problem er nu at jeg kan ikke disable de
onboard porte. Jeg får fejlmeldinger i opstarten (kan ikke på stående huske
hvad der skrives men der er også fejlkoder (404 par port & xx11 com port
(kan ikke huske xx, men det slutter vist nok på 11)
Jeg har forsøgt via bios (F10) men her er der ikke mulighed for dette. Jeg
har talt med tekniker hos Compaq og han sagde at jeg kun kunne disable hvis
jeg havde et menu punkt der hed \"communication\".
Dette punkt var ikke i min gamle bios så jeg opgradere til nyeste (5-28-99)
her er dog heller ikke dette punkt.
Der må da være en mulighed for at disable de onboard porte. Kan det ikke
gøres vha dip\'er på motherboardet ?

Jeg har haft 4/2 kortet til at køre på en anden PC. Her skulle onboard
disables på motherboardet vha dip\'er

Lars

Avatar billede teknik Juniormester
09. december 2000 - 16:30 #1
Her er nogle jumper placeringer for de tre bundkortstyper, som bruges i 5600 serien...

Jeg kan ikke direkte se en \"disable serial port\", men der refereres til en Serial og Serial I/O og tilknytning til en bestemt jumper...

Kunne være det men odds er ikke så gode ...under 50%...

Check selv de tre beskrivelser her:
http://www5.compaq.com/athome/support/msgs/5600/jumper.html

mvh :-)
Teknik
Avatar billede danish Nybegynder
16. maj 2001 - 22:05 #2
Deaktiver onboard-driver i enhedshåndtering under egenskaber.Eller køb en ny PC.