Avatar billede cool_casper Nybegynder
10. juli 2003 - 20:57 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Konvert fra AVI til SVCD

Hey! =)

Jeg har nogle film, noget hjemmevideo som jeg gerne vil brænde ned på alm. cd så vi kan se det på dvd-adspilleren. Vi har en afspiller der understøtter SVCD-formatet og jeg har fået at vide at så kan jeg bruge alm. cd-er! Jeg har nu prøvet med et par programmer dog uden noget godt resultat? Nogle der kan hjælpe mig med hele processen??
Avatar billede norbert Nybegynder
10. juli 2003 - 21:34 #1
Du kan prøve at kigge her. http://www.dvdrhelp.com/convert.htm#svcd
Her er forskellige muligheder for, hvordan du kan kode avi til SVCD-formatet. Der er også links til forskellige encodere, jeg vil foreslå tmpenc, den laver god kvalitet.
Du kan også prøve en dansk side med guide og det hele:
http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=11
Norbert
Avatar billede henninga Novice
11. juli 2003 - 00:13 #2
Du skal bruge en MPEG2 encoder og de er ikke gratis.
Men TMPGenc virker i 30 dage og laver et godt job, som norbert siger:
http://www.tmpgenc.net/
Du kan osse prøve TREX fra Pinnacle. Den er gratis og meget enkel at anvende
ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/TRex/

Når du så har fået lavet en MPEG2 fil kan du brænde den med Nero, som har en wizard til SVCD.
HenningA
Avatar billede jenshenrik Nybegynder
11. juli 2003 - 09:39 #3
Hej!

Nu skriver du at du vil konvertere AVI -> SVCD.
Prøv engang at downloade programmet
Cucusoft Convert AVI to VCD and DVD 3.02
www.tucows.com/preview/304604.html

Nu skriver henninga at du kan bruge TMPEnc. Du skal være opmærksom på at det skal være TMPEnc Plus, for at du kan konvertere/encode til SVCD(MPEG2).
- Skriv gerne igen...
Avatar billede norbert Nybegynder
21. juli 2003 - 07:41 #4
Fandt du ud af noget?
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
03. august 2003 - 08:39 #5
HALLOOO!?!
Avatar billede cool_casper Nybegynder
23. august 2003 - 22:29 #6
sry, i får point...