Avatar billede amplificator Nybegynder
10. juli 2003 - 01:02 Der er 31 kommentarer og
3 løsninger

Afspilling af video gør maskinen langsom.

Hej.

Jeg har fornyligt fået et problem når jeg skal afspille film - og det er af filmen tager emget lang tid om at loade samt det bruger helt op til 500mb ram - også mens den afspiller.

Når man loader en film tager det kanont lang tid, og til tider fryser programmet bare - alt andet er langsomt imens, og forbliver det indtil programmet lukkes, og alligevel derefter er det galt.

Små som store klip, problemet er der stadig! Har også prøvet med en dvd film - stadig intet resultat.

-Det er altså ved at være ret irriterende efterhånden.
Det skal så lige siges at det er inden for den sidste uge hvor problemet er begyndt at opstå - faktisk siden jeg fik tv-out kabler, kan det mon være problemet?

Formatering og repair er udelukket.
_____
1GHz
512mb SD-Ram
WinXP, SP1a
GF FX5200

-Martin
Avatar billede amplificator Nybegynder
10. juli 2003 - 01:03 #1
Det skal så lige siges at jeg skal være mere end heldig hvis jeg overhovedet kommer til at afspille filmen - de gange det har lykkedes har jeg ventet i 5-10 min. fra jeg har bedt den om at åbne filmen til den egenlig starter.
Avatar billede amplificator Nybegynder
10. juli 2003 - 01:07 #2
Har lige prøvet at tage tv-out stikket fra og genstartet.. Gjorde ingen forskel.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. juli 2003 - 01:40 #3
hvad prog bruger du til at afspille film? prøv evt et andet prog..
mht til harddisk.. er det en alm. hd i computeren, eller er det en ekstern en via usb (1.1/2.0)?
har du installeret noget video relateret driver?
Avatar billede amplificator Nybegynder
10. juli 2003 - 01:41 #4
Jeg har prøvet utallige programmer nu..
WMP9
PowerDVD
WinDVD
BsPlayer
osv..

Det er et generelt problem.
Avatar billede amplificator Nybegynder
10. juli 2003 - 01:44 #5
Har lige scannet for spyware  med AdAware 6 samt virus med Nav 2003 - intet.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. juli 2003 - 01:46 #6
har du installeret nye drivers?
Avatar billede amplificator Nybegynder
10. juli 2003 - 01:47 #7
Det er de nyeste drivere.. 44.03 mener jeg.
Avatar billede amplificator Nybegynder
10. juli 2003 - 01:51 #8
Er lige igang med at hente 40.72 driveren som jeg har bedst erfaringer med. Der går lige en 10 min. så skriver jeg igen.
Avatar billede amplificator Nybegynder
10. juli 2003 - 02:23 #9
40.72 ville ikke installeres.. Så Xp fndt selv nogle drivere - samme problem.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. juli 2003 - 02:27 #10
jeg kan ikke rigtig li' at systemet "selv finder drivers".. jeg foretrækker selv at vælge de drivers der skal installeres..

hvad får du af fejlmelding når du prøver på at installere 40.72?
Avatar billede amplificator Nybegynder
10. juli 2003 - 02:28 #11
Når jeg installerer 40.72 gør den det som normalt.. Men den tæller hurtigt fra 0-100% - Skærmen blinker ikke som normalt.. Efer jeg har genstartet er driverne der bare ikke..? Mon GF FX kortet ikke kan li' de tidlige drivere?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. juli 2003 - 02:31 #12
prøv at slette grafik kortet fra enhedshåndtering/device manager, genstart, installer 40.72.

hvis den vil installere de gamle drivere automatisk, skal du ikke give den lov til det, men installer 40.72
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. juli 2003 - 02:32 #13
hvad har du ellers af driver versioner? 40.72 og...?
nævn dem alle..
Avatar billede amplificator Nybegynder
10. juli 2003 - 02:33 #14
Har kun prøvet 40.72 som er mislykkes og så 44.03 - Det kan jo ikke være driver fejl da et ikke har været permanent?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. juli 2003 - 02:35 #15
installerede du drivers da du begyndte at bruge tv-out kabler?
dine drivere kunne, af en eller anden grund, være blevet overskrevet
Avatar billede amplificator Nybegynder
10. juli 2003 - 02:39 #16
Installerede intet da jeg skulle bruge tv-out - Driverne har jo indbygget nView som kan bruges til at få billedet vist på tvet.. Prøver lige at finde en tidligere driver..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. juli 2003 - 02:42 #17
jeg kan huske at jeg, på et tidspunkt, ikke kunne spille Quake 3 med de nyeste drivers.. men det kørte meget fint med nogle ældre drivere.. så de nyeste drivere er ikke altid bedste drivere..
Avatar billede amplificator Nybegynder
10. juli 2003 - 02:44 #18
Henter driver 41.09 - Hvis ikke ed hjælper så prøver jeg dem på den medfølgende cd der kom med grafikkortet.
Avatar billede amplificator Nybegynder
10. juli 2003 - 03:03 #19
har prøvet begge drivere, fået et gevaldigt stød, intet har hjulpet.. :/
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. juli 2003 - 03:15 #20
har du fået stød? :)

jeg kan ikke komme i tanke om hvad man ellers kan prøve..

hvad lavede du for ca en uge siden? altså inden det startede.. du må ha' gjort et eller andet..
Avatar billede amplificator Nybegynder
10. juli 2003 - 03:30 #21
..Twice endda :)

Jeg fik tv-out og lydkablerne, satte dem til, konfigurerede nView som jeg skulle.. Alt var fint (så det ud til..) - I starten troede jeg at systemet bare ville have lidt tid.. Men nu har det efterhånden fået nok tid og nok genstartninger :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. juli 2003 - 03:38 #22
jeg ved ikke hvad man ellers kan prøve..

jeg ønsker dig held og lykke med at finde en løsning.. det kan være at der er nogen der læser dit spm i morgen..

godnat og sov godt.
Avatar billede amplificator Nybegynder
10. juli 2003 - 03:42 #23
Ellers tak for hjælpen.

Burde måske lige få mit system jordet så jeg undgår de der stød.. Det er ikke bare noget småt statisk elektrisitet.. :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. juli 2003 - 03:43 #24
LOL :)
Avatar billede chalde Seniormester
10. juli 2003 - 08:16 #25
Prøv dette, hjalp hos en af mine venner: http://www.eksperten.dk/spm/360390
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
10. juli 2003 - 08:21 #26
Jeg har erfaring med at driverne 'hænger' som du selv lidt er inde på.
Jeg vil foreslå at du hiver dit GFX-kort ud og sætter et gammelt i og derefter sætter det nye i en gang til. Jeg har selv gjort det samme (dog med lydkort) og det hjalp dengang, men jeg ved ikke præcist hvad det var som hjalp :-)
Avatar billede amplificator Nybegynder
10. juli 2003 - 13:33 #27
Har lige prøvet noget fra http://www.eksperten.dk/spm/360390 hvor man skulle slette noget i regedit.. Det virker delvist.

Avi film er ikke et problem mere men det er mpg film (vcd, svcd, dvd)
Avatar billede chalde Seniormester
10. juli 2003 - 14:52 #28
så gør det samme, bare under mpeg.
Avatar billede amplificator Nybegynder
10. juli 2003 - 15:03 #29
Så virker skidtet som normal nu  både avi og mpg filer :)

Chalde får 20 point og flemming_s_b får 2 samt thesurfer får 5.

Venter på thesurfer smider et svar :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. juli 2003 - 18:33 #30
et svar :)
glad for at de virker! :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. juli 2003 - 18:33 #31
de = det.. damn keyboard..
Avatar billede amplificator Nybegynder
10. juli 2003 - 20:46 #32
Tak for hjælpen :)
Avatar billede chalde Seniormester
11. juli 2003 - 05:16 #33
Det var så lidt. Og tak for point.
Damn. Hvad er klokken? godnat :-)
Avatar billede amplificator Nybegynder
11. juli 2003 - 05:59 #34
Den er.. Tjek selv :)