Avatar billede martin-alm Nybegynder
09. juli 2003 - 22:25 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Router opsætning!

Hej alle!

Det kan da ik være rigtigt, at man skal betale 950kr for at få åbnet en port i sin router så man kan spille warcraft 3 på battel net!!!(har tdc adsl)
nogen der ved om man kan ændre det selv og om man må???
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. juli 2003 - 22:26 #1
du har sikkert pro@ccess/erhverv .. det har jeg også .. og ja det kan desværre passse .. og ja det kan lade sig gøre at åbne den selv .. men du må ikke og vi må heller ikke fortælle dig hvordan ..
Avatar billede tommyv Nybegynder
09. juli 2003 - 22:26 #2
Så vidt jeg ved så er det kun TDC's teknikere der må (du lejer jo udstyret af dem)...
Avatar billede riversen Nybegynder
09. juli 2003 - 22:26 #3
det er ikke tilladt at ændre det selv.

men du kan fx købe en linksys router til 500 kr og så kan du selv styre det alt det du vil.
Avatar billede martin-alm Nybegynder
09. juli 2003 - 22:28 #4
ja jeg har proaccess!!! ærligt talt synes jeg sgu det er lige frækt nok her betaler man for at ha inet hos dem og så er der begrænsninger på hvad man kan med sit inet!!!!!!
Avatar billede riversen Nybegynder
09. juli 2003 - 22:29 #5
martin-alm: det er derfor man ikke BARE finder en internetudbyder...man undersøger hvad man får for pengene :-).
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. juli 2003 - 22:30 #6
hvis du overvejer at få åbnet porte i din router .. så find ud af alle dem du vil have åbnet med det samme ...
feks 1024-5000 dcc + 113 ident + port 6112 wc3 og hvad du ellers kan finde på ...
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. juli 2003 - 22:31 #7
det koster det samme ..  det er pr gang du betaler .. ikke pr port
Avatar billede martin-alm Nybegynder
09. juli 2003 - 22:32 #8
men det syntes jeg sgu er frækt!!!! det for de også af vide gør de!!!!man burde vel selv kunne bestemme, hvad man vil bruge sit inet til, og hvor sikkert man vil ha det!!!
Avatar billede riversen Nybegynder
09. juli 2003 - 22:33 #9
loadet: det er da MEGET smartere at få købt en router man selv kan konfigurere når det endda er til den halve pris.

martin-alm: det står sikkert i kontrakten, så du har intet at brokke dig over
Avatar billede tommyv Nybegynder
09. juli 2003 - 22:33 #10
martin>> Som jeg skrev tidligere, så kræver du af lavet en ændring i *deres* udstyr, da det jo er noget du lejer, og derfor kan man vel godt sige, at det (på en måde) er rimeligt, at de bestemmer hvad det skal bruges til ;-)
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. juli 2003 - 22:34 #11
riversen .. ja helt sikkert det ville jeg også gøre hvis jeg var i den situation
Avatar billede martin-alm Nybegynder
09. juli 2003 - 22:34 #12
skal sgu ik ha åbnet noget af dem de for deres pis tilbage og så køber jeg min egen !!!!så er man selv herrer over sit inet men må man så det!!!

ps:undskyld sproget!
Avatar billede riversen Nybegynder
09. juli 2003 - 22:36 #13
martin-alm: de siger sikkert du bare kan beholde routeren indtil du opsiger abonnementet...har været det igennem.
Avatar billede martin-alm Nybegynder
09. juli 2003 - 22:37 #14
hehe. men der ik noget der siger, man ik må købe en selv og pille lige det man vil ved?
Avatar billede riversen Nybegynder
09. juli 2003 - 22:37 #15
martin-alm: nej, det er helt ok...men der ydes selvfølgelig ingen support.
Avatar billede martin-alm Nybegynder
09. juli 2003 - 22:39 #16
nej det fint nok!

tak for svarene!
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. juli 2003 - 22:39 #17
selv tak ;)