Avatar billede nuckiear Nybegynder
09. juli 2003 - 21:22 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

Fedeste nye gyser?

Hey
Jeg er 2talt gyser fan. Og tænkte på hvilke gysere i egentlig kunne lide. Så skriv din favorit inden for nye gysere fra 2002 og 2003.
Min er nok Wes Gravens "They"
Avatar billede neko-chan Nybegynder
09. juli 2003 - 21:36 #1
Så mange har jeg nu ikke set, men min personlige favorit var nok Dark Water.

http://www.mandiapple.com/snowblood/darkwater.htm
Avatar billede rangerbs Nybegynder
09. juli 2003 - 21:54 #2
Det er ikke rigtigt en gyser, men den er vildt god...
The Cell, med jennifer lopez.. :D

mvh Ranger
Avatar billede fbhzone Nybegynder
09. juli 2003 - 21:57 #3
The Ring (amerikansk udgave).. mega fed...
Stephen King's Rose Red.... endnu federe
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. juli 2003 - 22:07 #4
The Ring er da absolut bedst i originalversionen :)
Avatar billede chalde Seniormester
09. juli 2003 - 22:22 #5
Også "The Ring" herfra, har desværre ikke set den originale.
Og så popstars. Det var da nok noget af det mest skræmmende jeg længe har set.
Avatar billede jacob172100 Praktikant
09. juli 2003 - 23:54 #6
Ja, The ring er den fedeste, men det skal være den originale japanske.
Avatar billede sn2002 Nybegynder
10. juli 2003 - 01:24 #7
the ring (japansk version lige det federe end den ellers fremragende US version)
the others (ikke så meget blod, men dyster stemning)
28 days later (dejlig steril og to-the-point!)

og så må jeg indrømme at jeg synes jeepers creepers var skidefed - lidt den samme stemning som i texas chainsaw massacre (ingen forklaring - sådan er det bare!!!)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
10. juli 2003 - 09:18 #8
jeg vil også sige den japanske Ring
den amerikanske udgave er ikke ligeså uhyggelig, selvom historien er identisk.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
10. juli 2003 - 09:34 #9
Session Nine og The Ring
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. juli 2003 - 09:56 #10
Jeg kan nu godt tilslutte mig Jeepers Creepers. En gyser efter den gamle skole - TCM, Friday 13th, Nightmare on Elmstreet... herligt :)

Der er desværre efterhånden længe imellem de rigtige humoristiske splattergys som Peter Jacksons Braindead og Bad Taste.
Avatar billede f-l-j Nybegynder
10. juli 2003 - 22:01 #11
The Blair Witch Project syntes jeg var vildt fed, men lad for guds skyld være med at se 2eren.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. juli 2003 - 22:30 #12
Der synes jeg nu Blair Witch Project var noget skrammel... ikke andet end et mediehype. Den rørte absolut intet i mig :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. juli 2003 - 22:41 #13
Nok er den langt fra ny... men én af mine favoritter er Mouth of Madness
Avatar billede sn2002 Nybegynder
10. juli 2003 - 22:54 #14
kunne egentlig også godt lide joyride, selv om den var lidt teenmovie/pæn i betrækket - god suspense i den...

og en lidt alternativ gyser/thriller som allerede er blevet en af mine all-time favorites, nemlig mullholland drive - man kan bare ikke gå galt i byen med lynch!!!
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. juli 2003 - 02:18 #15
The Ring - Altså originalen (kinesisk eller lign.)

Her I desuden set "Battle Royale"? Ikke helt en gyser,
men den er sgu også ret fed. Vist også fra kina.
Jeg lejede den for et ½ år siden i Playtime.
Den handler om nogle skole børn som render rundt på en ø og dræber hinnanden.
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. juli 2003 - 02:19 #16
Ja for den da sn2002, Mullholland Drive er genial !!!
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. juli 2003 - 02:20 #17
lol en anden gang læser jeg lige hele posten først...

Ked af at sige det, men jeg syntes sgu at Blair Witch Project 2 er ret god.
Avatar billede sn2002 Nybegynder
11. juli 2003 - 09:53 #18
->doggy82: er du generelt lynch-fan, eller er det lige mullholland drive, der har ramt nerven? - og hvad synes i andre om lynch? (i'm a lynch-maniac myself....)

ps: hvad mener du med "lol en anden gang læser jeg lige hele posten først..." - jeg er ikke så skarp om morgenen ;)
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. juli 2003 - 14:26 #19
Ja jeg er ret vild med Lynch, men også så mange andre instruktører.

ps: Fordi jeg har smidt 3 kommentarer istedet for at smide en ;-)
Avatar billede znipestar Nybegynder
11. juli 2003 - 14:51 #20
Hvad med Gohst Ship?
Avatar billede znipestar Nybegynder
11. juli 2003 - 17:13 #21
ellers kig på www.laserdisken.dk (DVD forhandler) har ALT!
Avatar billede neko-chan Nybegynder
11. juli 2003 - 18:29 #22
doggy82>

Både "Battle Royal" og "Ringu" (the ring) er japanske, kald dem ikke kinesiske, for guds skyld da... Det jo som at tage fejl af danmark og rusland ;)
Avatar billede neko-chan Nybegynder
11. juli 2003 - 18:31 #23
Her er for øvrigt den officielle battle royale hjemmeside:
http://www.battleroyalethemovie.com/
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. juli 2003 - 19:20 #24
Ok undskyld ;-)    -Men det er stadigvæk en fed film.
Avatar billede znipestar Nybegynder
25. juli 2003 - 13:45 #25
lukketid?
Avatar billede sn2002 Nybegynder
23. september 2003 - 21:56 #26
feedback på svarene?