Avatar billede poo Nybegynder
08. december 2000 - 21:20 Der er 3 kommentarer

Identiteter i Outlook Express med 1 pop3 konto

Hvis der er flerer bruger af en computer, kan man i Outlook Express gå ind under
\"Filer\" ned i \"Identiteter\" og tilføje
brugere , sådan at hver bruger får en
særskilt Indbakke og Udbakke .

Men hvis man KUN har en POP3 konto, så vil den person som henter post få begge post i sin indbakke..

Kan man lave en REGEL eller på anden måde, får soteret mail´en så f.eks xxx@yyy.dk kommer i IDEN1 og yyy@yyy.dk kommer i IDEN2´s indbakke...

/Peter
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
08. december 2000 - 23:35 #1
1)Det ikke helt dit problem, men du kan sætte begge identeter til at efterlade en kopi på serveren (funktioner->konti->egenskaber->avanceret), og sætte outlook til at kopien på efter X antal dage.

2)Ellers få fat i en lille e-mail server, jeg checkede ved tucows, der findes der hedder 1st class mail server der er adware. Der kan du få hver konti til at sin konto.

3) Er det ikke mulig at få din udbyder, til at lave seperat pop3 adgang til hver konto?
Avatar billede poo Nybegynder
09. december 2000 - 10:43 #2
Hej Uffe...

Vi kan godt være enige om at 2 pop3 kontoer er nummer 1 (men det har pågældende ikke) - så skal de oprette bruger mere (TD@) som gratis konto, og så kun bruge POP3 kontoen, men det var for at undgå dette...

Løsningen du beskriver vil virke i praksis, hvis man henter regelmessigt, men har det problem at man skal hente alle mail \"mindst\" 2 gange... = mere online...

/Peter
Avatar billede birkis Nybegynder
09. december 2000 - 12:39 #3
Er det ikke en mulighet å lage en mail rule?

For IDEN1 sier du \"Where the To line contains people\" yyy@yyy.dk \"Do not Download it from the server\".

For IDEN2 sier du det samme, men selvfølgelig med xxx@yyy.dk.

Det burde fungere (?)

mvh. Eivind.
---
\"Hvis I ikke kan forstå mit norske, må I hellere spørge, hvad jeg mener, frem for at ignorere det, jeg skriver.\"