Avatar billede bjacob1 Nybegynder
09. juli 2003 - 20:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bolia..Billede?

Hej
Prøv lige at se under www.bolia.dk ... Kan i sige mig hvordan den skyggeeffekt under billedet laves? Se for eksempel på en sofa...har man der taget et billede af sofaen i hver farve eller er der et trick hvor man lægger farven ovenpå med et layer?

mvh
Bop
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. juli 2003 - 20:19 #1
Jeg er sikker på det er en 3d model af en sofa hvor de så har ændret farven og renderet det og gemt billedet i forskellige farver. Så skyggen på sofaen er nok også lavet ved hjælp af et 3d program.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. juli 2003 - 20:59 #2
Hvis det er denne eh http://www.bolia.com/retail/default.asp
Så er den lavet med en sort flade, der er 15% transparent og med 2-3 gange Filter>Blur>More blur.

/per
Avatar billede bjacob1 Nybegynder
09. juli 2003 - 21:30 #3
Hej
Hvis jeg fritlægger et billede og sætter det over i en ny ramme..hvordan får jeg så den effekt med skyggen over på under det fritlagte billede?

mvh
Bop
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. juli 2003 - 23:27 #4
Du anvender polygon lasso værktøjet til at lave en skygge i perspektiv, og fylder sort farve i
formen med farve spand værktøjet. Resten har jeg allerede beskrevet.

/per
Avatar billede miss-g Seniormester
09. juli 2003 - 23:38 #5
Alt efter hvilket objekt du skal lave skygge på.

Hvis det er en form med mange detaljer - f.eks. et dyr eller menneske - hvor skyggen er bag eller foran, så kan man kopiere laget af dyret/mennesket, og lave det sort. Derefter trækker man i billedet, og får lagt det ned, og sætter opasiteten ned, så det bliver en skygge. Lidt blur gør også underværker.

Den med sofaen ligner bare en firkant med sort farve lagt nedenunder, og så er opasity sat ned/gennemsigtigheden.

Hver gang man skifter farve på sofaen, skrifter billedet også, så det ser ud til at være flere forskellige billeder, med hver deres farve sofa. Man kan nemt ændre farve med hue/saturation.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. juli 2003 - 23:50 #6
miss-g> Det er standard undervisning på de grafiske skoler, men manden beder om en helt anden løsning. Jeg har nemlig selv en grafisk uddannelse, der giver adgang til Den Grafiske Højskole.

/per
Avatar billede miss-g Seniormester
10. juli 2003 - 00:19 #8
Der er vel flere løsninger?

Det kan vel laves på flere måder :-)
Avatar billede miss-g Seniormester
07. august 2003 - 15:20 #9
Lukketid?
:-)