Avatar billede nutronx Nybegynder
08. december 2000 - 15:54 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

min pc fryser

min computer fryser når jeg er inde i krævende 3d spil som f.eks. counter-strike eller sacrifice. det er mget forskelligt hvor lang tid der går før den fryser. når jeg siger fryser mener jeg at den overhovedet ikke reagere på hverken ctrl+alt+del eller andet, den eneste måde man kan komme ud af det er at genstarte computeren
Avatar billede jonass Nybegynder
08. december 2000 - 15:57 #1
kender det
Avatar billede nutronx Nybegynder
08. december 2000 - 16:04 #2
mit system er følgende:

p3 733Mhz
128 MBram
nvidia tnt2 ultra
Avatar billede pyromaniac Nybegynder
08. december 2000 - 16:14 #3
Dit system ser jo rimeligt godt ud - - Overclocker du noget i dit system.

Hvis dette er tilfældet burde du måske overveje at slå det fra og så se om det kan køre i længere tid.
Hvis det så kan køre, kan du jo prøve at clocke igen, men denne gang skal du have en ordenlig køler til den overclockede PC del.

Hvis du overhoved ikke har clocket noget kan du prøve at se dine BIOS indstillinger under:

AGP Fastwrite: slå det fra

......

Jeg undersøger lige hvad de andre muligheder er.

Prøv om det hjælper
Avatar billede pyromaniac Nybegynder
08. december 2000 - 16:15 #4
Det er lidt overskueligt hvis jeg ikke kender dit bundkorts specifikke navn
Avatar billede pyromaniac Nybegynder
08. december 2000 - 16:16 #5
jeg mener selvfølgeligt Uoverskueligt
Avatar billede ripper Nybegynder
08. december 2000 - 18:20 #6
Det kan tænkes at være dit bundkort.. jeg har et bundkort fra Microstar den gør præcis det samme.
Avatar billede ripper Nybegynder
08. december 2000 - 18:27 #7
Pyromaniac, det der AGP Fastwrite..
Kan det være det samme som AGP X2.
Jeg er interreseret da jeg har et lignene problem.
Avatar billede champen Nybegynder
10. december 2000 - 20:21 #8
Det er næsten helt sikkert varme.....
Du skal sikre dig, at der er tilstrækkelig luftgennemstrømning over grafikkortet (Sørg for at gemme evt. flagrende IDE-kabler af vejen).
Hvis det ikke er nok, må du anskaffe dig en kabinetblæser. De larmer helt råddent, men de giver altså et ordentligt sug.....
/champen
Avatar billede nutronx Nybegynder
11. december 2000 - 09:00 #9
jeg tror nok jeg har fundet ud af det.
det var fordi at på en eller anden sindsyg måde var der fløjet noget af køleren, så jeg køber et geforce2 og slipper af med det meget irriterende problem en gang for alle.
Avatar billede champen Nybegynder
11. december 2000 - 09:39 #10
Øhhh... Ja...

Så lukker du vel dit spørgsmål ved at give pyromanic eller mig pointene?!?

Vi mener jo begge, at det skyldes varme, hvilket det åbenbart også gjorde.....