Avatar billede naxosnaxos Nybegynder
08. juli 2003 - 11:54 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Boligforening bredbånd

Udbyder Teledanmark løsninger til Boligforeninger "bredbånd"??
Avatar billede beef12 Nybegynder
08. juli 2003 - 12:00 #1
de leverer i hvert fald bredbånd, men hvad mener du med løsninger. Kan du ikke præcisere hvad der er du eftersøger.
Avatar billede naxosnaxos Nybegynder
08. juli 2003 - 12:03 #2
jo.

Vi er en boligforening på ca. 200 medlemmer. Det jeg søger er en løsning så vi ale kan få en fordelagtig bredbånds løsning. Vi har pt. en ISP der er meget ustabil, men tilgengæld meget billig. Men TDC er jo noget dyrere og så hvis nu man er en forening kan det være man kan komme billigere afsted hos dem. Jeg forstiller mig at hver husstand skal have minimum 512kb
Avatar billede the_collector Novice
08. juli 2003 - 12:07 #3
Det er ikke noget de reklamerer med på deres hjemmeside. Der er det en ADSL per husstand, det er ret dyrt.
Avatar billede donwang Nybegynder
08. juli 2003 - 12:08 #4
Avatar billede mr-bob Nybegynder
08. juli 2003 - 12:11 #5
Det Teledanmark kan gøre er at tilbyde dig/jer/boligforeningerne at få Selector installeret, og derigennem kan du så få OnCable, som er internet igennem Selectoren!
Avatar billede the_collector Novice
08. juli 2003 - 12:16 #6
Men jeg ved at blandt andet Telia/Stofa udbyder internet til boligforeninger.
Men ellers er følgende en mulighed
http://www.dbnet.dk/
http://www.kabelnettet.dk/default.asp?mode=boligforeninger
http://www.net-deling.dk/
http://www.phonenet.dk/boligforeninger.htm

Hvis løsningen skal være TDC, så hedder det Proaccess, den må flere lejligheder godt dele.
Avatar billede the_collector Novice
08. juli 2003 - 12:18 #7
donwang>> Arrownet foretrækker boligforeninger med mindst 1000 medlemmer. Jeg kunne forestille mig at prisen bliver forholdsvis dyrt når der kun er 200 medlemmer.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
08. juli 2003 - 12:20 #8
"Foreningen skal blot have returvej i fællesantenneanlægget og være mindst 1000 medlemmer. (Foreninger med mindre end 1000 medlemmer kan få specialaftale)"

Taget fra arrownets hjemmeside! de kan altså godt tage mindre end 1000! :-)
Avatar billede the_collector Novice
08. juli 2003 - 12:28 #9
Jeg skrev også foretrækker, ikke at de udelukker foreninger med mindre end 1000. Men når man hører ordet specialaftale, så tænker man straks dyrt.
Avatar billede arentoft Nybegynder
08. juli 2003 - 12:35 #10
Når man er 200 medlemmer, er der vel tale om en erhverslign. situation - derfor bør du vel kontakte tdc erhverv for et seriøst tilbud?
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
08. juli 2003 - 17:18 #11
Hey//

Jeg har Boligforening internet og det er bare godt :)  Det kan bare hente MONSTER!!!!

//Blue-
Avatar billede naxosnaxos Nybegynder
09. juli 2003 - 17:56 #12
hmm pt. har jeg også boligforening og internet, men vi er ikke tilfredse. Siden du lyder så glad kunne du måske uddybe dit indlæg....
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
09. juli 2003 - 19:56 #13
underligt!
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
09. juli 2003 - 19:56 #14
hvilke bogligforening er der i har?? eller er i??
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
09. juli 2003 - 19:58 #15
Vores køre godt!, men det har lige været MONSTER nede fordi de er ved at sætte fast ip, men ellers download jeg med ca. 100 kbs
Avatar billede wizardrj Nybegynder
11. juli 2003 - 14:57 #16
Hejsa...

Jeg vil anbefale dig at besøge disse 2 sider:
www.bryggenet.dk
www.firkantnet.dk

Her kan du læse meget mere om at etablere Beboer/boligforenings bredbånd, og de har begge udemærkede link biblioteker til både udbydere og andre informationskilder om beboerbredbånd...
Og så virker det faktisk.... sidder pt. og downloader med 3,2 MEGABYTE i sek (ikke Mbit!)
22. juni 2009 - 21:33 #17
Jeg arbejder til dagligt med løsninger til boligforeninger. Der er flere spillere på markedet som tilbyder en fiber til deling. I skal dog beslutte jer for budgetet til jeres løsning, så er det letter at finde den rigtige.

En fiber ligger fra ca. 5.000 kr. pr. md. Der er forskellige beregningsmodeller, fritrafik og trafikafregning, der er fordele og ulemper ved begge løsninger. Desuden skal der besluttes om I ønsker offentlige ipnummer osv. Men måske har I ikke brug for en fiber. Du kan evt. se hvor meget trafik forskellige boligforeninger bruger på gratismrtg.dk, så kan du få en ide om hvilken forbindelse I skal vælge.

TDC tilbyder i nogle tilfælde gratis oprettelse af fiber, jay.net benytter mest trafikafregning og siminn.dk tilbyder også fiber. Jay.net har også andre løsninger end fiber.

Mvh. Martin Lohse