Avatar billede aero Nybegynder
06. juli 2003 - 19:17 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

WINDOWS 2003 Server Nogle der kan svare på nogle SPM om dette

Nogle der kender/kører Windows 2003 Server som kan hjælpe mig med nogle spm !???

- Kan der køre sammen med Windows XP ??

- Hvad skal jeg installere for at køre optimalt til asp og asp.net ??

- Kan jeg taget med slave drev og lave en 5-10 GB og køre serveren herfra !???

Det var lige hvad jeg kunne komme på her og nu !!!
Avatar billede aero Nybegynder
06. juli 2003 - 19:18 #1
optimalt = Bedre og hurtigere end IIS 5,1 Win XP Pro
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juli 2003 - 19:20 #2
1. ja det kan den sagtens

2. IIS i nyeste version og microsoft .NET framework

3 jeg frstår ikke hvad du mener
Avatar billede riversen Nybegynder
06. juli 2003 - 19:21 #3
jeg bliver lige nødt til:

http://www.rush.dk/god_titel.php
Avatar billede aero Nybegynder
06. juli 2003 - 19:29 #4
RIVERSEN

Kunne ikke finde på en bedre title, men OK sorry !!

BUFFERZONE

Hvad skal jeg installerer fra windows 2003 server !??
- Windows 2003 Server Enterprise
- Windows 2003 Server Standard
- Windows 2003 Server Web

IIS på windows vil køre fra C:\Inetpub\wwwroot\  kan jeg køre det fra D:\AERONET\ eller !???

når jeg har installeret 2003 server kan jeg så bare slette mit gamle NET FRAMEWORK og IIS 5,1 eller skal jeg gøre det før jeg installerer 2003 SERVER !??
Avatar billede martin-alm Nybegynder
06. juli 2003 - 19:29 #5
mener du ik hans overskrift er god nok???
Avatar billede aero Nybegynder
06. juli 2003 - 19:30 #6
jeg skal bare køre test og lidt opvisning der skal ikke køre som en FAST SERVER hvor folk kan have en site eller hvor jeg har en site til nettet !!
Men det skal køre MEGET bedre end det andet du har svaret på som jeg har oprettet !!!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juli 2003 - 19:34 #7
.Net framework kan downloades her

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=4fe5bdb5-c7a7-4505-9927-2213868a325b&DisplayLang=en

Husk også servicepacks og hvad derellers er at ting

Du kan køre .net og web fra hvilken som heldst placering du ønsker, du mounter dit valgte drev virtuelt til webserveren
Avatar billede riversen Nybegynder
06. juli 2003 - 19:35 #8
martin-alm: nej, eller lagde jeg ikke det link.
Avatar billede aero Nybegynder
06. juli 2003 - 20:24 #9
BUF....

Okay men hvad skal jeg installerer af flg jeg skrev !! og hvad men sletning af det gamle NET og IIS !?? skal jeg slette det efter eller før jeg installerer WIN 2003 SERVER !????

RIVERSEN

Ik for at gøre et nr. ud af det men kan du lige komme med en overskrift som du ville sætte for jeg kan ikke se hvad der er galt med den jeg skrev !!!!

Den forklarer hvad der drejer sig om, hvad jeg ønsker med dette mm !!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juli 2003 - 20:32 #10
Jeg ved ikke præcist hvad de forskellige server versioner indeholder, men det lyder som om 2003 web server er et godt valg, med framework oven på
Avatar billede riversen Nybegynder
06. juli 2003 - 20:44 #11
aero: jeg mener, overskriften er meget generel. Den fortæller kun at det handler om w2k3 server og ikke noget om hvad det er indenfor i w2k3 server. Jeg havde i hvert fald ingen idé om, hvad det egentlig ville handle om. Og der er ingen grund til at råbe. Slut herfra.
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. juli 2003 - 21:13 #12
1. ja
2. add/remove programs/windows components/
vælg application server og i details vælg ASP.net og IIS
3. 5-10 gb er nok til en standart instalation .. men hvis du også samtidigt vil have feks Microsoft Visual Studio .NET 2003 udviklingsværktøjet liggende er det ikke nok .. og du kan ikke køre 2 OS på samme tid ...
men du kan saktens have dual boot med windows xp liggende ..

men det lyder som om du bare vil have en webserver kørende .. og det kan du også hvis du har windows xp pro .. bare gå samme sted hen som før og vælg iis og så skal du ud og downloade microsoft .NET framework
.. det ligger vist på windows update.
Avatar billede aero Nybegynder
07. juli 2003 - 17:22 #13
Nogle af JER der har windows 2003 server !???
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. juli 2003 - 17:57 #14
ja .. se et svar op
Avatar billede aero Nybegynder
07. juli 2003 - 18:02 #15
okay
min onkel ehar en edb grossist og der har jeg ind til videre lånt en windows 2003 server men køber den jo nok men jeg får nogle fejl når jeg vil installere mm og en af teknikkerne i min onkels firma har tjekket den og tror der er fejl i konstruktionen !!!

kan du evt lave en PRT SCR af de 3 cd'ere så jeg kan se hvordan mappe konstruktionen er og evt også af Egenskaber så jeg kan se fil/mappe indholds antal og str samt hvordan RODEN af hver cd ser ud !????

så vill jeg blive glad så vi lige kan få dette opklaret !!!
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. juli 2003 - 18:21 #16
desværre jeg har ikke samme udgave som dig ..
Avatar billede aero Nybegynder
07. juli 2003 - 18:25 #17
okay hvilken har du da !????

det er fordi jeg har en version med:
- Windows 2003 Server Enterprise
- Windows 2003 Server Standard
- Windows 2003 Server Web

men vis du har en af disse BØR strukturen jo være den samme for den jeg har !??
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. juli 2003 - 18:27 #18
jeg har corporate edition
Avatar billede aero Nybegynder
07. juli 2003 - 18:31 #19
jeg har også cop:

Windows Server 2003 3in1 Corporate  ENG. ver.
Avatar billede aero Nybegynder
07. juli 2003 - 19:01 #20
Jeg må ikke se hvordan dine ser ud eller !????
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. juli 2003 - 19:16 #21
nej jeg gider ikke side og rode med det nu ..