Avatar billede gammelgaard_mink Nybegynder
06. juli 2003 - 19:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør jeg når mit GF4Ti4200 siger xxantal grader (brænder sig)

Daaw

Jeg har som sagt et STORT problem, jeg kan ikke spille spil med meget krævende grafik, fordi mit grafikkort bliver for varmt, hvad skal jeg så gøre. Der sidder den køler på grafikkortet som fulgte mwed som standard, men det er åbenbart ikke nok.

Hardware:GF4TI4200, 2400+ AMD-Athlon XP, 512 DDR-ram og ECS L7VTA Motherboard.

Håber at der er nogle der kan komme med et svar eller to. M.v.h. Martin Rasmussen.
Avatar billede martin-alm Nybegynder
06. juli 2003 - 19:07 #1
måske er det ik grafikkortet i sig selv der skaber problemet !!!!! hvordan er luft gennemstømningen omkrig kortet har du et par blæsere til at hive den varme luft ud af kabinettet(sidder bag i) og evt. en eler 2 til at ta kold luft ind i fronten!!!! ellers så prøv aty tjekke om den køler der sider på virker rigtigt!
Avatar billede fun22 Nybegynder
06. juli 2003 - 19:10 #2
Køb en GF4 køler til 110 kr, og en 80 mm 12 db blæser. Skru blæseren i køleren ud, skru plastic låget af. Lav nogle metal arme. Skru dem på i di fire huler til plastik dækket. og så sætter du bare 8o'eren på de beslag med strips. Hold kæft hvor du har en køler der kan nogen ting så. Har selv lavet den, og den køler møg godt.
Avatar billede gammelgaard_mink Nybegynder
06. juli 2003 - 19:10 #3
hmm,jeg kan se inde i min BIOS at det ikk er noget med at der ikke kan komme nok varme væk, fordi at min processor ikk bliver for varm!
Avatar billede gammelgaard_mink Nybegynder
06. juli 2003 - 19:11 #4
jammen så skal du delme sende mig en liie vejledning!
Avatar billede gammelgaard_mink Nybegynder
06. juli 2003 - 19:13 #5
og nej, jeg har ingen kabinet køler på min computer, jeg har aldrig døget med varme!
Avatar billede gammelgaard_mink Nybegynder
06. juli 2003 - 19:13 #6
det er først efter at jeg har købt et GF4TI4200 at det er begyndt at brokke sig,!
Avatar billede martin-alm Nybegynder
06. juli 2003 - 19:17 #7
hmmm kunne godt være du har en defekt køler på dit gfx kort!!!!
prøv evt. at bytte den ud med en anden inden du går ud og køber ny køler
Avatar billede gammelgaard_mink Nybegynder
06. juli 2003 - 19:27 #8
bytte køleren ud?