Avatar billede tox-man Nybegynder
06. juli 2003 - 16:37 Der er 23 kommentarer

Mangler skærm under boot

Hejsa

Jeg har et lille problem..

Når jeg starter min computer op, har den MEGET svært (til tider umuligt) ved
at få liv i skærmen ?! - har prøvet med flere forskellige skærme.. Der er
intet galt når den er startet op. - hvad kan dette skyldes ?

/Jonas Levring
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juli 2003 - 16:39 #1
hvilket styrersystem bruger du.?
http://www.microsoft.com/whdc/hwdev/platform/performance/fastboot/BootVis.mspx
du kan prøve dette boot program, hvis det er xp vi snakker om
Avatar billede tox-man Nybegynder
06. juli 2003 - 17:03 #2
Det er desværre win2k..

Det er heller ikke styresystemet der ikke have liv i den - det er under opstart af computeren. Den vil ikke få skærmen ud af dens standby-funktion ved boot.

Jeg kan mærke på det hele, da den fint nok vil gå ind i windows (bare som sagt med en slukket skærm).

/Jonas Levring
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juli 2003 - 17:05 #3
men hvad står standby indstillinger på da..du ved højre klik på skrivebordet/pauseskæm/avanceret
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. juli 2003 - 17:06 #4
Hvilket grafikkort?
Avatar billede tox-man Nybegynder
06. juli 2003 - 17:23 #5
Bartfreak: Der er IKKE noget problem med at komme ud af standby når computeren er startet op, og der har været liv i skærmen. Det er kun et problem at få liv i skærmen FØRSTE gang.

Stefan_Jensen: ASUS V7700
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juli 2003 - 17:25 #6
hvor mange hertz kører din skærm.  det kan være du skal sætte det lidt ned.Det hjalp på mit gamle v6800.
Avatar billede tox-man Nybegynder
06. juli 2003 - 17:27 #7
Den kører jo 60Hz indtil den kommer ind i Windows..

Det har heller ikke tidligere været et problem at boote op. - Det er først her inden for de sidste par uger at det er blevet et problem.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juli 2003 - 17:32 #8
hmm..lyder mystisk, har du installert noget, clocket det..eller på anden måde ændre noget der kan påvirke det..?
Det kan være det bare skal renses.ellers prøv lige..
http://www.anti-trojan.net/en/onlinecheck.aspx
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=spybot&tg=dl-2001
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
Avatar billede tox-man Nybegynder
06. juli 2003 - 17:49 #9
bartfreak: Jeg kan ikke helt følge dig.. - Du mener altså der skulle være en trojan der har indflydelse på opstart af skærm ved boot ?
Avatar billede neophyte Nybegynder
06. juli 2003 - 19:47 #10
Det lyder som om det ikke er skærmen, men noget i din hardware der ikke kan kommunikere med din skærm.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juli 2003 - 19:47 #11
har du prøvet.?
Ved det er et "long shoot..men ligeså snart, at det er problem der opstår uden nogen rigtig grund. Ja så for jeg mistanke til det, måske fordi jeg selv lige har været ramt. Har du kazaa,imesh,lime el. lign..ja så har du sikkert et el. andet. det skader jo ikke at prøve..O)
Avatar billede tox-man Nybegynder
06. juli 2003 - 19:56 #12
neophyte: Ja.. - det tror jeg også.. - men hvad kan det være der ikke rigtigt fatter noget ? - kan det være skærmkortet ? - syns bare det er mærkeligt at det så virker fint nok når computeren er startet op.

bartfreak: nej.. det skader ikke :) - Har også prøvet.. - dog uden at der blev fundet noget.. Har heller ikke nogle filesharings programmer åbne
Avatar billede neophyte Nybegynder
06. juli 2003 - 21:32 #13
Jeg har en kammerat der har været ude for det samme, men hans problem var, at benene på selve stikket var bøjet. Prøv og tjek om dit stik fra skærmen er bøjet eller lign. Det kan godt være dit problem.
Avatar billede neophyte Nybegynder
06. juli 2003 - 21:33 #14
Ellers er det nok dit grafikkort/bundkort der er et eller andet galt med.
Avatar billede tox-man Nybegynder
07. juli 2003 - 08:56 #15
Jeg lagde lige mærke til at det kareteristiske BIP mangler når den forsøger at starte op uden skærm.

Er det til nogen hjælp ?
Avatar billede coltman Nybegynder
07. juli 2003 - 09:57 #16
Prøv at pause opstarten, eller gå ind i BIOS-opsætningen, for derved at give grafikkortet lidt tid til at blive varmet op. Jeg tror at dit graffikkort simpelthen ikke får nok strøm i starten.

Hvis der kommer billede efter et stykke tid kan ovenstående være korrekt. Hvis ikke, så....
Avatar billede tox-man Nybegynder
07. juli 2003 - 10:09 #17
coltman: Det lyder fornuftigt :) - ved du noget om skærmen vil tænde af sig selv så ? - eller hvad ?
Avatar billede coltman Nybegynder
07. juli 2003 - 10:17 #18
De fleste skærme "autosensor" (opdager selv) om der er signal fra skærmkortet, og "vågner" så. Du skrev i starten at du havde forsøgt med forskellige skærme, så du kan jo prøve ovenstående med forskellige skærme, og se. (når du har tastet med forskellige skærme, og de får samme fejl, må vi jo udelukke at det er skærmen der fejler).

Du skriver at det kun er første gang du starter op at fejlen forekommer, Altså fra kold? Du kan se opstarten hvis du genstarter?
Avatar billede tox-man Nybegynder
07. juli 2003 - 11:16 #19
ja.. hvis jeg genstarter.. altså en reset eller noget.. - så er det ikke noget problem.. - det er kun hvis den er slukket helt (altså på nær den der smule ATX strøm) at der opstår problemer.
Avatar billede jpvj Nybegynder
07. juli 2003 - 11:20 #20
Du har et defekt skærmkort eller skærm. Test med en anden skærm for at afgøre dette.

JP
Avatar billede tox-man Nybegynder
07. juli 2003 - 11:36 #21
jpvj: Jeg har testet med en anden skærm.. - der var samme problem.
Avatar billede jpvj Nybegynder
07. juli 2003 - 11:39 #22
Så er det nok grafikkortet :-)
Prøv også at resette dine BIOS indstillinger. Det er blot et vildt gæt, men hvis APM står forkert, kunne det måske have indflydelse.
Det *kan* også være MB/PSU, men start med at teste med et andet grafikkort.
Avatar billede tox-man Nybegynder
07. juli 2003 - 11:42 #23
ja.. - tror jeg også jeg vil.. - når jeg ellers har fået fat i et andet :)